През септември, когато се разгоря „дизеловият скандал", Volkswagen активизира промоционалните си акции, за да стимулира търсенето на продукцията си в САЩ. Продажбите на германския концерн за изминалия месец са се увеличили с 6,3%. Това все пак е съществено под средния показател за американския автопазар, но надхвърля значително прогнозите на експертите.

Продажбите на колите с марка Volkswagen в САЩ са се увеличил през септември 0,6%, а на премиум марката на производителя - Audi с 16%.

Анализаторите, анкетирани от Bloomberg, очакваха средно увеличение от около 0,8%. Но те прогнозираха спад на продажбите на колите с емблемата на Volkswagen от 6,7%.

Припомняме, германският производител  призна миналия месец манипулация на показателите, отчитащи отделянето на вредни вещества в атмосферата. Оказа се, че скандалът засяга 11 милиона автомобила, произведени от групата на Volkswagen. В редица страни продажбата на тези модели бе забранена, а концернът е заплашен от огромни глоби. Последваха значителни рокади в управлението на компанията.

В отговор на загубеното доверие Volkswagen активизира стимулирането на продажбите си в САЩ. По данни на Autodata Corp., средният показател за разходите на компанията за промо-акции на един автомобил се е увеличил със 17% - до $479.

Като цяло марката Volkswagen е продала в САЩ 26 141 коли през септември, основно благодарение на 51% ръст в търсенето на модела Golf. Продажбите на Audi са достигнали 17 340 машини, което е най-добрият септемврийски показател на марката в САЩ. Германският концерн е реализирал на американския автомобилен пазар през месеца общо 43 481 машини.

Като цяло продажбите на леки и лекотоварни автомобили в САЩ през септември са нараснали с 16% - до 1,44 милиона.