Престижната титла, присъждана от изданието «Engine Technology International", отличава за пореден път бензиновия 4-цилиндров турбо двигател 1,6 с директно впръскване на горивото, разработен от PSA Peugeot Citroën и BMW Group, в категорията 1,4 л до 1,8 л, съобщиха от компанията.

Наградата е признание за версията 200 к.с., използвана от Peugeot RCZ, 308 CC и 308 GTI и Citroën DS4 и DS5. Този двигател предлага мощност от 147kw и въртящ момент от 275 Nm, при емисии на СО2 от 155 g/km за Peugeot RCZ и Citroën DS5.

Двигателят стои начело на пълна гама от 1,4 л и 1,6 л, с мощности от 95 и 200 к.с.
Благодарение на използваните съвременни технологии - директно впръскване на горивото в турбо версията, система за постоянно променливо дефазиране на разпределителните валове, маслена помпа с пилотиран дебит и прекъсваща водна помпа - това семейство двигатели се характеризира с около 10% по-ниски разходи на гориво и емисии спрямо предишното поколение.

Близо 75% от моделите Peugeot и Citroën използват тези двигатели. 1,6л оборудва автомобилите Peugeot 308, 3008, 5008, 508, и Citroën C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso и C5, DS3, DS4 и DS5.

Конкурсът Международен двигател на годината се организира от Engine Technology International и е един от най-престижните в автомобилния сектор. Журито, съставено от 76 автомобилни журналисти от 36 страни прави своето класиране след тестове на последните лансирани модели, за да открие двигателите, които са най-удобни за управление, най-ефективни, най-икономични и високотехнологии.