Philips отчете значителен ръст през третото тримесечие на 2013 г. в сравнение със същия период на миналата година. Успехът на компанията е забележителен предвид трудната глобална икономическа среда, в която се развива. В сектор Здравеопазване печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITA) е увеличена при стабилно ниво на продажбите и 2 % спад в приетите поръчки. Изключително добри са резултатите при продажбите в сектор Consumer Lifestyle, където се наблюдава 9 % ръст на продажбите.

Сред основните причини за това е фокусирането на компанията върху местните нужди на потребителите на различните пазари. В сектор Осветление продажбите на LED осветителни тела са нараснали с 33 % в сравнение с предходната година (2012), което осигурява общ ръст на продажбите от 3 %.

„Удовлетворен съм от 33-процентния ръст в резултатите ни от дейността, който ясно отразява продължаващия успех на нашата програма „Accelerate!", сподели Франс ван Хаутен, Главен изпълнителен директор на Philips.

В резултат от своята програма „Accelerate!" за намаляване на общите разходи на компанията, до момента във Philips са постигнати брутни икономии в размер на 856 млн. евро, в т.ч. 183 млн. евро, реализирани през 3-то тримесечие на 2013 година.

Още информация:
• 10 % ръст на продажбите в развиващи се пазари
• Нарастване на печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITA) на 562 млн. евро или 10 % от продажбите в сравнение с 6,3 % през третото тримесечие на 2012 г.
• Увеличение на печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITA) без разходите за преструктуриране и други общи разходи на 634 млн. евро или 11,3 % от продажбите
• Ръст на нетните приходи на 281 млн. евро в сравнение със 105 млн. евро за 3-то тримесечие на 2012
• Свободният паричен поток възлиза на 117 млн. евро
• На 21 октомври стартира нова програма за обратно изкупуване на акции за 1,5 млрд. евро