Потребителите на банковата алтернатива Revolut в България надхвърлиха 100 000 души, съобщиха от компанията. Британският финтех стъпи официално у нас едва през април, а целта бе да достигне този брой до края на 2019 г. През пролетта на тази година техният брой у нас бе малко над 20 000.

Средната възраст на потребителите на услугата в страната е 32 години, а през последните два месеца се отчита и значителен интерес на младежите между 18- и 25-годишна възраст. 55% от всички клиенти живеят в София.

Revolut предлага редица банкови услуги, като предплатена дебитна карта, обмяна на валута и парични трансфери, като за повечето от тях няма такси (до определен лимит), а валутните обмени се извършват при далеч по-изгоден курс. От скоро потребителите могат и да търгуват с американски акции без комисионна.

Бързият растеж бе подхранен и решението на Revolut да представи услугата Apple Pay на българските клиенти през юни т.г.

"Наблюдаваме изключителен растеж в България през последните месеци и се радваме, че можем да предложим на нашите потребители истински финтех решения, които се ръководят именно от предпочитанията на крайния потребител. Благодарни сме за доверието, което нашите клиенти имат към нас, и непрекъснато ще подобряваме продуктовото си предлагане, за да предоставим на българските потребители финтех решения от световна класа, като същевременно гарантираме, че отговаряме на специфичните нужди на клиентите на местно ниво. Потребителите ни от цяла Европа и България отдавна очакваха услуги като Apple Pay и се радваме, че заедно с нашите партньори успяхме навременно да лансираме толкова удобна разплащателна NFC услуга", коментира Ник Сторонски, основател и главен изпълнителен директор на Revolut.

През следващите месеци Revolut планира да стартира различни дейности през следващите месеци, за да локализира своите услуги в цялата страна. Тези дейности включват установяване на партньорства с водещи компании в сферите на спортните услуги и доставките на храна, включване на български НПО в "Donations" функционалността на приложението, както и разширяване на партньорската Revolut програма както за клиенти на дребно, така и за малки и средни предприятия. Revolut ще организира и срещи с клиенти от София, Пловдив, Варна и Бургас.

Междувременно стана ясно, че британската компания се прицелва в набирането на свеж капитал в размер на $1,5 милиарда, като част от стратегията ѝ да се превърне в една от най-скъпите финтех компании в света, пише Sky. Revolut вече е наела инвестиционната банка JP Morgan, която ще ръководи процеса по набиране на капитал в размер на $500 милиона и пускането на конвертируеми облигации в размер на $1 милиард.

Сторонски се е прицелил към капитализация от между $5 милиарда и $10 милиарда, което ще направи Revolut най-високо оцененият финтех играч в Европа.

От компанията отказаха коментар.

Преди дни Revolut отчете 354 процента ръст на приходите през 2018 година до 58,2 милиона паунда. Отчита се и ръст на платените потребители със 157 процента. В същото време разходите за продажби са нараснали с 247%, подобрявайки маржа на брутната печалба за бизнеса, съобщиха от компанията. Стартъпът отчита нетна загуба от 32,8 милиона британски лири. През 2017 г. тя бе 14,8 милиона паунда.

Revolut ще навлиза на нови 24 пазара с карти Visa вместо Mastercard

Revolut ще навлиза на нови 24 пазара с карти Visa вместо Mastercard

Компанията планира 75% от новите карти да бъдат Visa