Френската група за луксозни стоки LVMH планира да извърши основна промяна на огромната гама от стоки на Tiffany, за да се съсредоточи повече върху златото и скъпоценните скъпоценни камъни, като същевременно ще се съсредоточи още повече и върху луксозните сребърни гривни, предаде Reuters. Двете компании, след съдебен спор, все пак приключиха мегасделката на стойност 15,8 милиарда долара този месец.

Шест източника, включително двама души с вътрешни познания за операциите на Tiffany, са посочили пред изданието, че собственикът на Louis Vuitton също вероятно ще обнови външния вид на магазините за бижутерия и ще увеличи присъствието им в Европа и Азия. Над една трета от 320-те магазина на Tiffany са в САЩ и някои от източниците на Reuters ги описват като "остарели" и в нужда от обновяване.

"LVMH може да даде на Tiffany времето и парите, необходими за някои големи инвестиции в продуктовата гама и в магазините по целия свят, и да изчака те да се изплатят в средносрочен план", посочва един от интервюираните.

Освен това новите шефове на бранда изложиха първоначалните си планове да се съсредоточат върху бижута от висок клас, каза един от присъстващите, като групата също обмисля да подобри гамата часовници на Tiffany. Акцентът върху бижутата и другите артикули ще падне върху

За разлика от конкурентите си като Cartier и Van Cleef & Arpels, които са собственост на Richemont, както и колегите на Tiffany от марката LVMH Bulgari, продуктите на бранда варират от сребърни висулки за по 150 долара до диамантени колиета на цени от десетки милиони.

Това обаче не е задължително добра новина. Докато сребърните бижута имат брутен марж от около 90% и предлагат перфектна входна точка за по-младите и богати купувачи, компанията се нуждае и от среден до висок клас артикули с цена над 100 хил. долара, за да създаде аура на изключителност у своите клиенти, смятат експерти.

Същевременно главният изпълнителен директор на LVMH Бернар Арно, който е и най-богатият човек във Франция, обеща, че ще издигне позицията на Tiffany в рамките на групата. "Ние ще дадем приоритет на изграждането на дългосрочна привлекателност на Тифани пред краткосрочните ограничения", каза Арно, който обеща ръководената от него компания да увеличи инвестициите в бранда.

Но с това идват и изисквания към представянето му. "Ако даден магазин не работи съвсем, те просто го затварят", коментира служител на Tiffany пред Reuters. Арно е известен с това, че неочаквано се отбива в магазините, включително в магазин на Tiffany в Сеул след обявяването на сделката в края на 2019 г., където посочи недостатъци като почистващ продукт, който беше оставен на щанда и бележка с надпис "няма в наличност", който е поставен на даден продукт, казаха запознати от групата.