Обемът на продажбите на Audi Group, едно от водещите поделения на най-големия европейски автомобилен производител - Volkswagen, са се увеличили с 12,3 на сто през първото шестмесечие на тази година.

За периода са реализирани на пазара 733 250 автомобила, се казва в официалното прессъобщение на компанията.

„Независимоо то съществените трудности , които изпитва компанията на пазарите на Южна Европа, нашата марка продължава успешно да се развива в световен мащаб. Както и преди ние разчитаме, че можем да постигнем набелязаната цел и да продадем през тази година 1,4 млн. автомобили", каза генералния директор на Audi, Рупърт Штадлер.
Страните от Азиатско-Тихоокеанския регион са най-бързо развиващите се пазари на компанията. Продажбите в Китай са нараснали за периода с 37,8 на сто - до 193,8 хил. коли.

Пазарът в САЩ е нараснал с 16,5 на сто - до реализирани 65,15 хил. автомобила, в Русия са продадени с 41 н а сто повече машини с марката Audi - 16,56 хил. броя.

Оборотът на компанията в „проблемните страни" от еврозоната, обаче се свива. За първите шест месеца на годината Audi е продала 21,76 хил.автомобила в Испания, което е с 9,9% по-малко от същия период на миналата година. Италия отчита още по-лоши резултати - продажбите на тази марка се спаднали с 18,7 на сто - до 27,5 хил. автомобила.

Днес към обед цената на акциите на Audi с нараснала с 0,92% при общо спадане на германския индекс DAX с 0,003 на сто.