Първичните данни за март на анализаторската компания Edmunds сочат, че продажбите на нови автомобили в САЩ са спаднали до 11,9 млн., което е най-ниската им стойност от 2011 г. насам, когато Япония беше ударена от цунами, предаде Zero Hedge. Така проблемите за производителите, които са изправени пред свиващи се продажби още преди пандемията от коронавирус, изглежда, че само ще се задълбочават.

Причината е, че в условията на неработещи бизнеси и изстрелване на безработицата не може да се очаква американците тепърва да започнат да купуват автомобили. "Целият свят е с главата надолу", коментира пазарният анализатор от Edmunds Джесика Колдуел пред Bloomberg.

Едни от най-големите заводи в автоиндустрията в България спират или променят работа си
Обновена

Едни от най-големите заводи в автоиндустрията в България спират или променят работа си

Без поръчки остават и кораборемонтните предприятия

Затова и април, който е традиционно силен за участниците на американския пазар, сделките ще останат надолу. "В момента просто няма продажби", каза анализаторът от Morgan Stanley Адам Джонас. "Инвеститорите напълно приеха действителността, че автомобилната индустрия в САЩ може да бъде спряна за над месец. Сега вече правим прогнози за състоянието ѝ при спиране за шест или девет месеца."

Състоянието им не се подобрява и чрез политическите решения. Заради заповедта на президента, с която извънредното положение се удължи до края на април, търсенето ще понесе допълнителен удар, а някои заводи, които бяха спрени през март, ще наистина ще стоят без производство цели два месеца.

"Не знаем кога и как ще свърши ситуацията и точно това е най-големият проблем в момента", каза старшият вицепрезидент по прогнозирането в LMC Automotive Джеш Шустър. "Несигурността създава много силно напрежение, което се разпростря като горски пожар сред индустрията."

Парижкият автосалон променя формата си заради коронавируса

Парижкият автосалон променя формата си заради коронавируса

Всички премиери на автомобили ще се провеждат онлайн

Прогнозата на Шустър е, че през следващите месеци броят на новите продадени автомобили ще се движат между 9 и 10 млн. броя, което е по-слабо представяне, отколкото се наблюдаваше след Голямата рецесия. Тогава броят сделки беше над 10 млн. и въпреки това и General Motors, и Chrysler подадоха молби за фалит. А от JPMorgan излязоха с още по-негативна прогноза, според която продажбите ще са между 6 и 7 млн. броя.