Продажбите на автомобилите, произведени от френската компания Renault в през първото полугодие нараснаха с 4,7 процента благодарение на европейския пазар, чийто подем компенсира спада в развиващите се страни.

Общите продажби за периода са 1,37 млн. коли на фона на успеха на новия модел Clio и компактните кросоувъри, съобщила от компанията днес.

В Европа за първите шест месеца продажбите се увеличиха с 18 на сто, а в останалия свят спаднах с 9 н а сто. А принадлежащата на Рено марка Dacia стана най-бързорастящата на Стария континент.

Днес по-обед акциите на автопроизводителя поскъпнаха с 2,59 на сто, съобщава Reuters.

До миналата година именно развиващите се пазари помагаха на френската компания да преживее дългата криза в Европа, когато търсенето спадна до минимални от 20 година насам нива.

Но заедно с възстановяването на европейската икономика се влоши ситуацията в други региони, поради геополитиечско напрежение и обезценка на валутите - както в Русия и Латинска Америка.

Така например, руският пазар стана за Renault трети по значение през първото полугодие, като година по-рано заемаше второто място. Аржентина слезе от 5-то на 8-мо място, Алжир - от 6-то на 11-то, а Турция от 7-мо на 9-то място.