Производителят на потребителски стоки Unilever отчете спад в доставките за първи път за последната година, като дори нарасналите продажби на сладолед през лятото не успяха да компенсират намалението.
Обемът на стоки, продадени през третото тримесечие, е намалял с 0,4%, обяви компанията, изненадвайки анализаторите, които очакваха скок. Ръстът на приходите се е забавил до 3,2%. След представянето на резултатите, цената на акциите се сви с 2,4% на борсата в Лондон.
От Unilever се опитаха да компенсират забавянето на развиващите се пазари, като Китай и Индия, които са отговорни за почти две трети от търговията на производителя.
За тази цел от компанията придобиха два нови бранда - Dollar Shave Club и Seventh Generation, с цел да стимулират разрастването на бизнеса в развитите пазари, като САЩ, пише Bloomberg.
Производителят на Domestos и Dove успя да подкрепи продажбите си и с повишаване на цените на стоките с 3,6 на сто.