Yahoo! губи доверието и интереса на рекламодателите, отбелязват представителите на бранша. Това може да подтикне мениджърите на компанията да ускорят преговорите за продажба на бизнеса си. Още повече, че влошаващите се финансови резултати могат да намалят и интересът на потенциалните инвеститори, пише днес The Wall Street Journal.

Докато от Yahoo! размишляват около продажбата на компанията, рекламният им бизнес отслабва, казва Крег Аткинсън, президент на PHD - подразделение на Omnicom Media Group, което оперира с рекламните бюджети на големи компании на стойност 4-5 млрд. долара годишно.

И въпреки това клиентите на PHD все още виждат в Yahoo! възможност да достигнат до огромна аудитория, смята той.

Още през 2000 г. Yahoo! отстъпи на Google водещата роля на търсачка номер 1 в света и след това продължи и да губи позиции. По данни на ComScore Inc, минутите, които американците отделят месечно да преглеждат сайтовете на Yahoo! са намалели с 33% за последните две и половина години.

През второто тримесечие на тази година приходите на компанията спаднаха с 23% до 1,23 млрд. долара.