Оперативната загуба на Revolut, един от най-големите европейски стартъпи, се удвоява до £201 млн. ($280 млн.; €245 млн.) през 2020 г., предава Bloomberg. По-голямата загуба се дължи на увеличаващите се разходи на компанията, която продължава да разширява експанзията си по света.

Административните разходи на финтех компанията, съоснована от Николай Сторонски, се покачват до £266 млн., при £125 млн. през 2019 г., според последния отчет. От тях £170 млн. са разходи за персонала, почти трикратно увеличение спрямо предходната година.

"Искаме да продължим да инвестираме в растеж", заяви Сторонски, който и е главен изпълнителен директор.

Коригираните приходи се покачват с 57% до £261 млн. Към края на миналата година Revolut има 14,5 млн. ритейл потребители, ръст от 45%. Бизнес клиентите се удвояват до малко над половин милион.

Настоящата година започва добре, отчете още новоназначеният главен изпълнителен директор Мико Саловаара. Приходите растат с над 130% през първото тримесечие.

Стартъпът, оценен на $5,5 млрд., ще се опита да набере още средства през следващите месеци, заяви още Сторонски без да дава повече подробности. По-рано Sky News съощи, че Revolut се подготвя за пореден инвестиционен рунд, който може да я оцени на над $10 мрлд.

Сторонски съобщи още, че компанията работи по експанзията си, която може да включва Латинска Америка, Филипините, Индонезия, Южна Корея и Индия. В някои от тези държави това може да стане чрез придобивания, което ще ускори получаването на банков лиценз.

Засега Revolut няма планове да стане публична компания, казва още Сторонски.

Revolut започва да предлага банкови услуги в България

Revolut започва да предлага банкови услуги в България

Сметките на българските клиенти са защитени, но от гаранционния фонд на Литва