Avon и Oriflame, след неуспешната 2013 г. и още по-слабото първо тримесечие на т.г., съкращават персонал и се отказват от дивиденти. Сред основните причини е влошената ситуация на ключовия за тях руски пазар, повлиян от кризата с Украйна, пише vedomosti.ru.

Производителят и търговец на козметика Avon Products ще съкрати допълнително 600 души, основно в американските си звена, в хода на програмата за възстановяване рентабилността на бизнеса. От компанията обявиха, че това ще им позволи да икономисат още 50-55 млн. долара годишно.

В края на 2013 г. Avon обяви съкращаването на 650 сътрудници, целта е към 2016 г. компанията да съкрати разходите си с около 400 млн. долара.
Русия е сред ключовите за компанията пазари и на него Avon има значителни проблеми, заедно с тези в САЩ и Латинска Америка.За последните 6 тримесечия компанията е на печалба само в един от тези периоди. Само за първото тримесечие на 2014 г. загубата на Avon е до 168,4 млн. долара над десет пъти по-голяма от същия период на миналата година.

Оборотът на Avon в Северна Америка спадна с а 22%, в Русия - с 23%. Съкрати се броят на индивидуалните дистрибутори, разпространяващи продуктите на компанията. От края на 2013 г.потребителското търсене в Русия отслабва, отчете в края на май изпълнителния директор на Avon Шерилин Макой. Освен това върху оборота и разходите на този пазар негативно влияние започна да оказва политическата криза между Русия и Украйна, допълни тя.

Друг голям търговец и производител на козметика - шведската компания Oriflame, съкрати продажбите си в Русия с 8 на сто през първото тримесечие на тази година. В страните от ОНД, които осигуряват почти половината от оборота и печалбата на компанията, продажбите на Oriflame спаднаха с 24% до 154,9 млн. евро. Броят на активните индивидуални разпространители на козметика се намали с 14% - до 1,6 млн. души.

От Oriflame обясняват тази тенденция с „ крайно трудните условия и сложността на пазарите в Русия и Украйна". Отчитайки всичко това ръководството на компанията взе решение като предохранителна мярка да не раздава дивиденти .

За миналата година Oriflame загуби 5% от активните си индивидуални дистрибутори в страните от ОНД и Балтика. Avon също съобщи за намаляване на нейните представители и продажбите в тези региони.

Самите компании и анализатори обясняват спада на продажбите и със засилената конкуренция, особено от фирми, увеличаващи продажбите на козметика в аптечната мрежа.