Тайнствената компания на съоснователя на Google Сергей Брин LTA Research and Exploration работи върху пускането на един от най-големите кораби за доставка на помощи за бедстващи региони, който ще се задвижва от най-голямата водородна горивна клетка в света, предаде Techcrunch.

Това става ясно от обявление от самата компания, която ще използва 1,5 MW водородна система за задвижване с идеята да революционизира транспорта. Въпреки че повече информация не е известна засега, такава мощност ще е напълно достатъчна за прекосяване на океани.

Водородните клетки са много подходящи за аероплани, наподобяващи цепелини, защото са по-леки и евтини от литиево-йонните батерии. Същевременно водородните горивни клетки могат да се разположат в голямата площ на летателния апарат, който се движи значително по-бавно от реактивните самолети, но пък може да каца навсякъде, където го прави предпочитан за целта, зададена от компанията.

Най-голямата водородна горивна клетка, използвана до момента, е с мощност 0,25 MW. Тя беше монтирана в малкия пътнически самолет на ZeroAvia през есента на миналата година.

Същевременно Pathfinder 1, първият пътнически летателен апарат на LTA, ще се задвижва с батерии, захранващи 12 електромотора. Очаква се той да дебютира до края на годината, като документите на Федералната агенция за авиацията показват, че той трябва да може да превозва 14 пасажери - толкова, колкото и единственият цепелин в употреба днес Zeppelin NT, който осъществява туристически обиколки в Германия и Швейцария.

"Докато с батерии можем да прелетим около 200 км, с водород можем да изминем 1600 км", казва професор Йозеф Кало от Германския аерокосмически център, който също разработва 1,5 MW горивна клетка, с която трябва да се захранва 60-местен електрически самолет. "А цепелините са много подходящи за ефективността на горивните клетки."

В тях се комбинира водород и кислород, а изходните продукти са вода и електричество, като и тази система усложнява дизайна, тъй като изисква резервоари за транспортиране на втечнения водород, водата и система, която да отвежда голямата ѝ топлина.

Целта на LTA е създаването на флотилия от цепелини с нулеви емисии за пренос на товари, пътници и осъществяване на доставки в бедстващи региони.