Раждането на бюджетната марка на Volkswagen е въпрос на дни, но мнозина са на мнение, че германският гигант на практика закъсня с това си решение. Dacia на Renault е най-успешният пример за това как един бюджетен бранд може да превземе всеки един пазар, на който се появи, а сега Nissan тръгна по същия път с възраждането на Datsun.

Според агенция Reuters още тази седмица проектът за бюджетен автомобил на VW ще бъде одобрен, а до лятото начинанието ще получи и благословията на надзорния съвет на концерна. Новият автомобил се разработва в секретна обстановка, но все още няма одобрение за начало на производството, пише autoclub.bg.

Както вече стана ясно, цената му ще е между 6000 и 8000 евро и сглобяването и продажбите на новия модел ще стартират в Китай през 2016 година.
Ключът към успешното навлизане в пазара на евтините автомобили обаче е нещо интересно и по-особено. Дейв Съливан от AutoPasific ще ни обясни това.

„Както видяхме при Tata Nano, като махнеш всичко от една кола и я превърнеш в супер евтин автомобил, това не кара хората да си я купуват - смята Съливан. - Индийската кола трябваше да е най-евтината в света, но така и не постигна сериозни продажби. Производителите трябва да могат да предложат евтин автомобил, който обаче отговаря на изискванията на купувачите. Dacia го направи, Tata - не."

Наскоро се появиха информации, че проектът за евтина марка на VW се е забавил, защото в концерна не са успели да осигурят ниво на качеството на автомобила, което да отговаря на стандартите на концерна и в същото време да се вмества в ценовите изисквания за новата марка. Явно обаче и този проблем вече е решен.