В понеделник кредитори на БДЖ ще решават за принудителната продажба на 25 дизелови мотриси "Дезиро" и на 3542 товарни вагона в търсене на плащания за 186 млн. лв. Ако се стигне до взимането на такова решение, оперативната дейност на железниците ще бъде силно затруднена и не е изключено да се стигне до фалит на държавните железници, по думите на зам.-министъра на транспорта Антон Гинев. Транспортният министър Данаил Папазов призна, че преговорите с облигационерите вървят трудно.

Ръководството на БДЖ обаче е оптимист и смята, че няма да се стигне до най-лошия развой на ситуацията. Доза увереност дават и подобрените финансови резултати на дружеството през изминалата 2013 г., поне по документи.

Общото събрание на облигационерите на БДЖ се свиква на 26 май по искане на австрийската банка "КА Финанс" (KA Finanz AG) и германската FMS Wertmanagement. Двете банки са най-големите притежатели на облигации.

Другите притежатели на книжа са френската "БНП-Париба", белгийската "Дексиа" и Първа инвестиционна банка (ПИБ).

Същевременно стана ясно, че чрез финансовия министър Петър Чобанов България се е обърнала към германския му колега Волфганг Шойбле в опит да убеди кредиторите на БДЖ, че прави всичко възможно да оздрави компанията. За това информира в интервю за "24 часа" транспортният министър Данаил Папазов.

"Обърнали сме се към финансовия министър на Германия, със съдействието на нашия министър на финансите Петър Чобанов, а и по всички канали се мъчим да ги убедим, че се опитваме да спасим българските железници от тежкото положение, в което се намират. И продължаваме да намаляваме кредитната задлъжнялост", казва Папазов и припомня, че дългът е намалял от 724 млн. лв. на 605 млн. лв.