Баварският производител на луксозни коли се представи изключително успешно на най-големия автомобилен пазар в света през септември. Данните уталожиха опасенията на инвеститорите, че китайският пазар се забавя, а апетитът за търговия с акции на BMW се изкачи до най-високото си ниво от две седмици насам.

„Доставките на различните модели на BMW скочиха с 59% за последния месец и достигнаха 29 631 автомобила", каза Линда Кроасан - говорител на базираната в Мюнхен компания.

През първите девет месеца от годината продажбите на BMW в Китай са се увеличили с 34%, достигайки 237 056 автомобила.

Въпреки опасенията, че китайската икономика се охлажда, като производството се свива в продължение на 11 последователни месеца, не само баварските автомобили показват добри резултати. Основните конкуренти на BMW във високия клас автомобили - Ауди и Мерцедес-Бенц също могат да се похвалят с добри продажби през септември.

На борсата във Франкфурт акциите на BMW нараснаха с 3.2%, достигайки 59.76 евро за акция - най-високото ниво от 21 септември. В същото време акциите на Daimler-Benz скочиха с 1,2 % до 38,505 евро, а тези на Volkswagen добавиха 2.9% към стойността си до 145.35 евро за акция.

Дейвид Арнолд - специалист в сферата на автоиндустрията в Credit Suisse, Лондон, обобщава: „Китай все още е нарастващ пазар, но в последно време той започва да се нормализира, а това е нещо, от което всички се нуждаем."