Решението на Apple да осигури по-голяма поверителност на потребителите на iPhone е струвало $9,85 млрд. приходи през второто полугодие на 2021 г. на Snap, Facebook, Twittere и YouTube, предава Business Insider.

Apple въведе политиката си App Tracking Transparency през април, като с нея накара всички приложения да искат разрешение, преди да следят потребителите с цел да им предлагат персонализирани реклами. Очаквано, огромното мнозинство от собствениците на iPhone отказаха, с което оставиха рекламодателите "на тъмно".

Самите рекламодатели реагираха с намалени бюджети в Snap, Facebook, Twitter и YouTube, като насочиха парите към потребителите на Android и към растящия рекламен бизнес на Apple.

Lotame, компания за рекламни технологии, изчислява, че четирите технологични платформи губят 12 процента от приходите си през третото и четвърто тримесечие на 2021 г., или $9,85 млрд. Snap губи най-голям процент, тъй като е най-концентрирана при смартфоните, докато Facebook губи най-голяма абсолютна сума.

По-малко засегнати са YouTube, собственост на Google (Alphabet), и Twitter. Първата разполага с огромно количество данни за потребителите, събрани от нейните услуги, и не е така засегната от промените. Twitter пък казва, че разчита повече на контекст и брандинг, а по-малко на събрани лични данни на потребителите.

Междувременно Apple съобщи, че увеличава приходите си от реклами, но не посочи каква точно е сумата.