Ръст от 23% на клиентите на фиксирани услуги отбелязва Мтел през третото тримесечие на 2013 година спрямо същия период на 2012 година. Потреблението на мобилен интернет от компанията се повишава с близо 17% на годишна база. Третото тримесечие е белязано и от забележително повишение в продажбите на умни устройства в магазините на телекома - 552% за таблети и почти 100% за смартфони.

В същото време, според доклада за финансовите резултати на Telekom Austria Group, за деветмесечието на тази година фиксираните линии за достъп също показват положително развитие, увеличавайки се с 11.1% до 158 600 броя спрямо първите девет месеца на 2012 година. Ръстът на броудбанд линиите възлиза на 12.2%.

Клиентите на Мтел намаляват с 4.9% на годишна база, достигайки 5.3 милиона през разглеждания период. Пазарният дял на компанията възлиза на 44.8%. През деветте месеца на 2013 година компанията продължава да поставя фокус върху предлагането на смартфони и конвергентни пакетни услуги, в резултат на което делът на клиентите с договор се увеличава до 72.5%.

През първото деветмесечие на 2013 година приходите на Мтел отбелязват спад от 16.3% до 300 милиона евро. В допълнение към неблагоприятната макроикономическа ситуация, компанията беше засегната и от понижените от Регулатора цени на едро. Ефектите от това възлизат на 36.9 милиона евро спад в приходите за разглеждания период. Сравнимата EBITDA се понижава с 23 % до 126.7 милиона евро, въпреки намалените с 21.3 милиона евро (10.7%) оперативни разходи.

Пълният доклад на Telekom Austria Group може да намерите тук .