Според статистиката на МВР 68% от регистрираните автомобили в България са на над 15-годишна възраст, а 36 процента са по-стари от 20 години.

Това означава, че голяма част от тях нямат антиблокиращa или електронна система за стабилност, което e равносилно на увеличен спирачен път при зимни условия и риск за останалите участници в движението, пише autobild.bg.

В същото време данните на КАТ показват, че 70% от тежките катастрофи стават със стари автомобили, като в две трети от тежките инциденти на пътя участват автомобили на над 10 години.

Като резултат от липсата на системи за сигурност старите автомобили имат много по-малък резерв от безопасност при спиране в сравнение с новите модели. На мокро старите автомобили имат много по-дълъг спирачен път, а възможностите им за управление при сложни ситуации на сняг са много ограничени. Тогава, според германските експерти, най-важната система за сигурност в автомобила стават гумите и собствениците на тези автомобили не трябва да пестят при оборудването им с качествени зимни гуми.

Проблемът става още по-голям при използването на евтини, обикновено азиатски, гуми, които също имат много по-голям спирачен път. Водачите, които залагат на най-евтините зимни гуми поради ниската остатъчна стойност на автомобилите им, биха се заинтересували от последните тестови резултати на множество потребителски организации: евтините гуми непрекъснато не издържат тестовете поради тяхното несигурно управление, особено на мокри пътища.

В заключение специалистите смятат, че независимо от възрастта на автомобила неговата безопасност през зимния сезон може значително да бъде подобрена чрез използването на качествени и подходящи за сезона гуми.