Microsoft рекламира активно таблетите с Windows RT, но тези устройства не получават желаното признание от потребителите. Ето защо компанията планира да намали цената на Surface RT с 35-40%, твърди анализаторът Брайън Уайт от Topeka Capital, пише TechNews.bg.

По този начин Microsoft ще може да конкурира по-успешно евтините устройства под управление на Android. Намаляването на цената на Windows RT с 35-40% ще повиши съществено нивото на продажби, коментира Уайт, цитиран от BGR.com.
Microsoft може да излезе успешно на пазара на бюджетни таблети с устройствата под Windows RT, допълва анализаторът.

Наскоро компанията даде ясен сигнал, че гледа към сегмента на по-евтините таблети. Microsoft коригира правилата за сертифициране на устройства с Windows 8, като разреши на производителите да предлагат устройства с диагонал на екрана 7 инча.

През 2012 г. на световния пазар са доставени 197 милиона таблета, или с 69,8% повече спрямо предходната година (116 млн. броя). Основни фактори за ръст на пазара са достъпните цени, широкият избор на формати, развитието на облачните технологии и по-големият брой приложения за таблети, сочи анализ на Gartner.