Най-голямата верига за бързооборотни стоки във Великобритания - Tesco има ново оръжие в битката срещу германските дискаунтъри Lidl и Aldi. Компанията се опитва да спечели клиентите с ограничен бюджет с нова верига магазини с патриотичен оттенък, пише Bloomberg.

Tesco представи първия си магазин Jack's - кръстен на основателя на веригата супермаркети Джак Коен - в малък град на 130 км северно от Лондон. Продуктите от собствена марка, носещи червеното лого на Jack's и понякога украсени с британски знамена, съставляват повече от половината от асортимента в търговския обект.

"Намерението ни е да сме най-евтини в града", каза изпълнителният директор Дейв Люис по време на откриването на магазина в Чатърис.

Британците харчат 1 от всеки 8 паунда за храна в Lidl и Aldi

Британците харчат 1 от всеки 8 паунда за храна в две германски вериги

2/3 от живеещите на Острова пазаруват от тях

Това е първият от между 10 и 15 търговски обекта, предлагащи продукти на ниски цени, които трябва да бъдат отворени през следващата година. С помощта на приложение на смартфона си купувачите могат да сканират избраните стоки, след като ги свалят от регалите, а накрая да ги платят. Tesco инвестира 20-25 млн. паунда в новите магазини.

С новата верига компанията се стреми да поддържа труден баланс, предизвиквайки дискаунтърите, но и избягвайки канибализирането на едноименната си и основна марка магазини с по-ниски цени.

Най-големият търговец на дребно във Великобритания води тежка битка с конкуренцията през последните години, като по-евтините вериги супермаркети като Lidl и Aldi отмъкнаха част от пазарния му дял.

Снимка 379148

Източник: Getty Images

Aldi държи 7.6% от продажбите на хранителни стоки на Острова, повишавайки дела си с 0.6% на годишна база, а Lidl увеличава дела си до 5.5%. Tesco се понижава с половин процент до 27.4%, според данните на Kantar Worldpanel.

Британските знамена върху млякото, зърнените храни и картофените чипсове, демонстрират британската им същност. Те отразяват тенденцията да се подчертае местният произход на хранителните стоки, което все повече вълнува клиентите.

Tesco обяви, че 8 от всеки 10 продукта в Jack's ще бъдат произведени във Великобритания. Използването на британския символ помага на компанията да се разграничи от германските си конкуренти Lidl и Aldi в период, когато британците изпитват засилено чувство за националното на фона на наближаващия Brexit.

Британските продукти са основен акцент в новата верига

Източник: Getty Images

Британските продукти са основен акцент в новата верига

Jack's ще бъдат традиционни физически магазини без възможност за онлайн пазаруване. 5 от новите обекти ще бъдат на места, от които Tesco е решила да се изтегли.

Търговската верига трябваше да се бори с консолидацията на пазара, като реши да придобие търговеца на едро Booker, малко конкурентът Sainsbury's да купи супермаркетите Asda от Walmart. Ходът очевидно се отплати, като Tesco обяви 10-ото си поредно тримесечие на растеж през юни, след като намали цените, за да отблъсне конкурентите си.

Aldi и Lidl притискат все повече пазара във Великобритания

Две германски вериги супермаркети завземат пазара във Великобритания

Пред "големите четири" не се очертава лесно бъдеще в борбата с немските дискаунтъри

Акционерите във водещия британски търговец на дребно намират новия формат за интересна идея, тъй като използва излишното пространство и може да направи Tesco по-конкурентен.

"Ще бъде по-лесно за тях да преценят дали работи или не. Ако самостоятелният магазин с отстъпки не печели достатъчно, предполагам ще го затворят", смята Алисдеър МакКинън, инвестиционен мениджър в акционера на Tesco Scottish Investment Trust.