Tesla Inc. е поискала някои от своите доставчици да ѝ върнат част от парите, които производителят на електрически автомобили е похарчил по-рано -- молба, която отразява тежката ситуация, в която се намира компанията.

Управляваният от Илън Мъск производител заяви, че е поискал от доставчиците си да ѝ бъдат върнати част от средствата, за да може компанията да излезе на печалба, според писмо, изпратено до един доставчик и видяно от The Wall Street Journal. В писмото Tesla си иска обратно "значителна част" от плащанията от 2016 г. насам.

Компанията на Мъск описва изпълнението на молбата като изключително важно, за да продължи производителят работа, и като инвестиция, която да позволи дългосрочен растеж и на доставчика, и на Tesla.В писмото Tesla казва, че всички доставчици са помолени да помогнат, но засега не се знае от колко са поискани отстъпки по договори със задна дата. WSJ се е свързвала с редица доставчици, като някои от тях не са били наясно с искането.

Tesla най-после произвежда достатъчно от Model 3

Tesla най-после произвежда достатъчно от Model 3

Компанията достигна 5000 бройки седмично в самия край на поставения срок

Tesla отказа да коментира конкретното писмо, но потвърди през изданието, че търси намаление на цените от доставчици за проекти, като някои от тях са още от 2016 г. Според компанията това е нормална част от преговорите.

Изненадващото искане повдига още повече въпроси относно средствата, с които Tesla разполага. Те намалява, след като компанията не успя да увеличи достатъчно бързо производството на Model 3. След месеци закъснения, в края на миналото тримесечие производителят достигна целта от 5 000 автомобила на седмица. Ако тази скорост се запази, Tesla би трябвало да привлече повече пари в брой.

Tesla кани бъдещите собственици на изберат екстрите на своя Model 3 - срещу $2500

Tesla кани бъдещите собственици на изберат екстрите на своя Model 3 - срещу $2500

Компанията все още не може да постигне целта от 5000 бройки за седмица

Автомобилните производители и доставчиците имат сложни отношения. Консултанти казват, че понякога автомобилните производители искат намаление на цената за настоящ договор или използват други лостове преди подписването на ново споразумение, за да намалят цената. Но искането да бъдат върнати пари по стари договори е нещо необичайно, казват те.

Денис Вираг, консултант по производството, който е работил в автомобилната индустрия 40 години, казва, че настояването на Tesla може да постави доставчиците ѝ във финансова опасност и да застраши бъдещите доставки на части.

"Това е просто лудост и показва, че Tesla е отчаяна в момента", казва той.

Главният изпълнителен директор Илън Мъск заяви, че през тази година компанията няма да търси допълнително финансиране от инвеститори и бе уверен, че Tesla ще започне да носи печалба благодарение на Model 3.

Компанията харчи по около $1 милиард кеш на тримесечие, а края на март т.г. имаше $2,7 милиарда. Първото тримесечие Tesla завърши със загуба от около $710 милион и то стана петото подред с рекордни загуби. По-рано Мъск намали служителите на компанията с около 9% и обеща да намали и други разходи.

Tesla се нуждае от $10 милиарда, за да оцелее

Tesla се нуждае от $10 милиарда, за да оцелее

Средствата трябва да бъдат събрани през следващите 2 години