Китай роди няколко гигантски компании в технологичния сектор. Те се облагодетелстваха от огромното население на страната, бързия икономически растеж и в някои случаи правителствените ограничения върху чуждестранни конкуренти, пише CNNMonеy.

Сега, когато слабият ръст на китайската икономика е налице, идват нови глобални възможности за растеж. Ето и четирите от най-големите играчи в ключови области от технологичната индустрия в Китай:

Alibaba

Пазарна капитализация: 196 милиарда долара

Годишни приходи: 16 милиарда долара

Повече за компанията: Доминиращата сила на китайския огромен и бързо развиващ се пазар на онлайн търговията търси растеж в китайските селски райони и отвъд граница. Основана от бившия учител по английски език Джак Ма, компанията се е заела с главозамайващ брой други онлайн бизнеси – като скорошната сделка да купи китайската услуга Youku Tudou, подобна на YouTube.

Голямо число за дейността: Платформите на Alibaba са генерирали продажби за рекордните 14 милиарда долара само за един ден през ноември миналата година.

Амбиции за глобален бизнес: Платформата AliExpress, която е част от компанията, вече е стъпила на пазари като Бразилия и Русия. Освен това китайският търговски гигант предложи 1 милиард долара миналия месец, за да купи онлайн търговец от Югоизточна Азия.

Tencent

Пазарна капитализация: 194 милиарда долара

Годишни приходи: 16 милиарда долара

Повече за компанията: 16-годишната компания се разрастваше със светлинна скорост, за да се превърне в един от най-големите интернет бизнеси в света. В ядрото на успеха ѝ са изключително популярните ѝ платформи за съобщения, но тя предлага и широк спектър от други онлайн услуги, включително мобилни игри, дигитално съдържание, търсене и електронна търговия.

Голямо число за дейността: Приложението за съобщения WeChat е имало колосалните 697 милиона месечно активни потребители към края на миналата година.

Амбиции за глобален бизнес: Компанията настойчиво търси възможности да разшири бизнеса си с мобилни игри към нови пазари. WeChat се конкурира срещу големи конкуренти в сферата като WhatsApp и Line.

Baidu

Пазарна капитализация: 58 милиарда долара

Годишни приходи: 10 милиарда долара

Повече за компанията: Топ интернет търсачката на Китай получава повече преглеждания на страниците от който и да е друг уебсайт в страната. Компанията има пръст и в много други дейности – като онлайн карти, плащания и видео, както и безпилотни автомобили.

Голямо число за дейността: Baidu е имала 663 милиона месечно активни потребители за мобилни търсения през март.

Амбиции за глобален бизнес: Гигантът опипва почвата на чуждестранни пазари, един от които е Бразилия. Google обаче създава много силна конкуренция чрез основния си бизнес.

Huawei

Пазарна капитализация: Няма регистрирани данни

Годишни приходи: 61 милиарда долара

Повече за компанията: Частната фирма се съревновава с имена като Apple и Samsung по производство на телефони, таблети и други джаджи за потребители. Huawei обаче има и огромен бизнес, занимаващ се с продажба на оборудването, от което са изработени мобилните и фиксираните мрежи.

Голямо число за дейността: Компанията подаде 3 898 заявки за патент миналата година – повече от която и да е друга компания в целия свят.

Амбиции за глобален бизнес: Huawei вече е глобална компания и има офиси в 100 държави по света. Самият производител се хвали, че 45 от топ 50-те телекомуникационни оператори в света използват негови технологии. Компанията все още се посреща с подозрения на някои пазари заради твърденията за шпионаж, които тя отрече неколкократно.