Toyota е запазила своята водеща позиция сред зелените предприятия по света. Нов доклад идентифициралобалните марки, които се радват на най-голям успех в областта на маркетирането на тяхната устойчивост и създаването на зелена репутация, информира GreenTech.bg.

Маркетинг анализаторите Interbrand публикува втория си годишен анализ на зелените постижение на топ 100 фирми в годишния си доклад „Най-добрите глобални марки".

Класацията се базира на анализ от консултантския гигант Deloitte относно компаниите и техните реални усилия за устойчивост, след което те са сравнени с това как те се възприемат от потребителите - на базата на глобално проучване сред 10000 души.

Автомобилни и технологични марки доминират през 2012 г. Toyota запазва първото място от миналата година в резултат на своя хибрид-флагман - Prius. Принос за това имат и усилията на компанията за намаляване на отпадъците, изпращани на сметището.

Honda, Volkswagen и BMW се нареждат в топ 10. Ford, Mercedes-Benz, Hyundai, кактоNissan влизат в топ 50. Всичко това се дължи на инвестициите им в разработването и маркетинга на горивно-ефективни автомобили и алтернативни превозни средства.

Panasonic е скочила с четири места нагоре до номер шест. HP запазва позицията си на номер пет. Siemens пък идва на осмо място, падайки с пет места надолу в сравнение с миналата година.

Въпреки това Toyota и Honda - двете автомобилни марки с най-добро класиране - получават отрицателен резултат при измерването на разликата между възприятието за тях и реалните им действия. Toyota записва резултат от минус 2,6, а съперничката й получава -0,4. Това означава, че потребителите възприемат марките като по-устойчиви, отколкото са в действителност.

Обратно, HP отичта положителен резултат от +11,7, Panasonic е постигнала +16,7, а Siemens е натрупала +16,9. Това означава, че дружествата не правят достатъчно, за да популяризират своите зелени постижения.

Този резултат показва, че за компаниите става все по-важно да се намери точният баланс при промотиране на техните зелени дейности, коментира Джез Фрамптън, изпълнителен директор на Interbrand.