По време на извънредна пресконференция на щанда на Toyota на Автомобилен салон София 2013, представители на медиите и гости видяха официалната световна премиера на следващото поколение европейска Corolla, съобщава autoclub.bg.

Единадесетата генерация на най-продавания автомобил в света с над 40 милиона продадени единици от 1966 година влезе в производство само преди 4 дни, на 17 юни 2013 г. Показаният в София екземпляр е един от общо шест произведени и е първият, изложен на международно автомобилно изложение.

Дизайнът на Corolla за Стария континент е доста по-обран от този, който японците показаха в Калифорния преди около две седмици. Автомобилът е до голяма степен повлиян от по-големия си брат в моделната гама Avensis, като използва и част от дизайнерските похвати на също доста актуалния Auris. За разлика от американската корола, която е инспирирана от Avalon, тук откриваме не чак толкова агресивно оформление на фронталната част.

Салонът на Corolla изглежда ще бъде непроменен за различните пазари - по-просторен и висококачествен от преди. По време на премиерата на модела в София стана ясно, че седанът ще достигне България с два бензинови и един дизелов двигател - 1,4-литров D-4D турбодизел, и бензинови 1,33 литра Dual VVT-i и 1,6 литра Valvematic.

Новата Toyota Corolla е с олекотена, но по-твърда каросерия с по-тънки колони за повече комфорт, видимост и подобрени динамични качества. Има усъвършенствано предно окачване тип MacPherson и задно окачване тип торсионна греда, гарантиращи по-голям комфорт и и подобрено управление. Подобрено е и електрическото сервоуправление на кормилната система за намаляване на вибрациите и по-добра обратна връзка от пътя.

Автомобилът е с най-високите стандарти за активна и пасивна безопасност и подобрена защита на пешеходците с цел максимален рейтинг за безопасност Euro NCAP 5 звезди.

Стандартно се предлага с пълен набор от 7 въздушни възглавници, подглавници, предпазващи от камшичен удар и система за обезопасяване на деца. Стандарт са още система за контрол на сцеплението (TRC) и система за динамична устойчивост на автомобила (VSC), в съчетание с асистент за потегляне по наклон Hill Start Assist Control. Има ново поколение ABS система и по кратко движение на спирачния педал за по-добро усещане.