Турция планира да отвори 35 свои търговски центрове в различни региони по света.
"В момента имаме 5 турски търговски центъра в 15 сектора. Новата ни цел е да отворим центрове в още 35 дестинации", казва министърът на търговията Рухсар Пекджан пред Анадолската информационна агенция.
Турските търговски центрове са инструмент за подкрепа на износа на страната. Те предлагат турски продукти и предоставят офиси на турски компании, които искат физическо присъствие в дадена държава.
Турция вече разполага с такива в Ню Йорк, Лондон, Дубай, Чикаго и Техеран. Този в Ню Йорк предлага облекло и текстил, а този в британската столица е насочен към керамика и мрамор. Работи се и върху обекти в Германия, Италия и Кения.
По думите на Пекджан турският търговски център в Москва ще бъде преработен, за да покаже по-добре пресните турски плодове и зеленчуци, които се върнаха на руския пазар по-рано тази година.
Пекджан обеща Турция да продължи да чупи рекорди в износа до края на годината. "Износът на Турция през ноември беше най-високата месечна стойност, достигайки 15.5 млрд. долара. Ще увеличим това и ще приключим 2018 г. с рекорд", убедена е тя.