Финансовите показатели на Twitter, публикувани по-рано тази седмица от различни издания, хвърлят сериозно съмнение върху оценките за стойността на социалната мрежа. 6 години след основаването си, проектът не носи печалба и още по-лошо, не дава надежди, че ситуацията ще се подобри в близко бъдеще. Това дава основание на Gawker да нарече Twitter „най-големия балон" в историята на хай-тек индустрията, пише TechNews.bg.

Приходите на Twitter възлизат на 28,5 млн. д. през 2010 година, но загубата е в размер на 67,8 млн. д. , твърди изданието, позовавайки се на източници, запознати с финансовото състояние на микроблогърската мрежа.

В периода януари - април 2011 г. приходите на Twitter са достигнали 23,8 млн. д., но компанията продължава да губи - 25,8 млн. д. за четирите месеца. За сравнение, приходите на Facebook за същия период са 26 пъти по-високи, като една трета от тях са печалба.

Прави впечатление, че в разглеждания период от четири месеца Twitter е похарчила 13,1 млн. д. за изследвания и разработки и 5,4 млн д. за продажби и маркетинг. Други 12 млн. д. са изразходвани за административна издръжка. Фигурира и внушителен разход „себестойност" в размер на 18,7 млн. долара.

Данни за периода от май до края на годината няма, но се предполага, че разходите са нараснали поради увеличаване на щата до около 900 души, спрямо 450 към средата на 2010 години.

Много трудно е да бъде създаден печеливш технологичен стартъп особено в днешните времена на нови „балони". Все пак Twitter има достатъчно голяма потребителска база и още по-важно - тя е качествена. Потребители на мрежата са известни личности като например президентите на САЩ и Русия, както и редица актьори.

Досега в услугата са инвестирани около 760 млн., но тя така и не може да намери печелившия модел. През юли 2009 г. компанията съобщи в TechCrunch.com, че планира да излезе на печалба през третото тримесечие на същата година. Според Gawker, в първите си три години Twitter е работила без бизнес план.

Всички това дава основание на Gawker да твърди, че Twitter е най-големият балон в хай-тек бизнеса. Друго популярно издание, All Things Digital, обаче коментира, че изнесените данни за финансовите резултати на Twitter не могат да бъдат основание за правене на каквито и да е изводи за това дали проектът е успешен или не.

Подчертава се, че Twitter е бързо развиваща се медийна компания, която само за първите три месеца на 2011 г. е получила толкова приходи, колкото през цялата 2010 г. Ако се предположи, че компанията се е развивала със същите темпове през цялата минала година, то приходите й би трябвало да възлизат на 95,2 млн. д., в сравнение с 28,5 млн. д. през 2010 година.