Въпреки популярността на услугата си, технологичната компания Uber отчете загуби от най-малко 1.2 милиарда долара само през първата половина на годината.

Дори и в САЩ, където приложението за споделено пътуване на Uber се слави с голям интерес, компанията отчита спад в паричните приходи.

Само в Америка през второто тримесечие на годината технологичният лидер се е разделил с над 100 милиона долара.

Според запознати с дейността на компанията в петък по време на среща с инвеститорите финансовият директор на Uber Гаутам Гупта е обявил, че загубите на компанията през второто тримесечие от годината продължават да нарастват, пише Bloomberg. 

От януари до март фирмата е загубила около 520 милиона долара. През второто тримесечие на годината обаче размерът на сумата, с която компанията се е лишила, е скочил с около 230 милиона. Всъщност загубите от април до юни надхвърлят 750 милиона долара, включително и сумата за САЩ.

Това означава, че компанията е загубила колосална сума за първата половина от годината, която достига най-малко 1.2 милиарда долара.

Според информацията по време на срещата с инвеститорите финансовият директор на компанията е обявил, че субсидиите за шофьорите в колите на Uber са една от главните причини фирмата да загуби тази сума.

В същото време говорителят на Uber отказал коментар по темата.

„На пръсти се броят компаниите, които могат да загубят толкова много пари и то толкова бързо”, коментира проф. Аштън Дамодаран, преподавател по бизнес в Нюйоркския университет.