Продажбите на американски търговци на дребно в тазгодишния киберпонеделник са нараснали с 15,1% на годишна база до рекордните 10,8 милиарда долара. За това съобщава MarketWatch, позовавайки се на данни от Adobe Analytics.

Тъй наречения "Киберпонеделник" - 30 ноември тази година, идва след "Черния петък" и онлайн търговците предлагат значителни отстъпки през този ден.

Според Тейлър Шрайнер, директор на Adobe Digital Insights, киберпонеделникът се е превърнал в "най-големият ден за онлайн пазаруване в историята на САЩ , въпреки по-ранните отстъпки от търговците на дребно".

"Очакваме рекордните продажби да продължат до края на празничния сезон", каза той.

Повече от една трета от покупките в Cyber ​​Monday (37%) тази година са направени с помощта на смартфони.

В същото време CNBC отбелязва, че онлайн продажбите по време на киберпонеделника тази година са били по-малко от първоначалната прогноза на Adobe от оборот за 12,7 милиарда долара.

Adobe също е намалила прогнозата си за онлайн продажби за настоящия празничен сезон до 184 млрд. долара. от предишното предвиждане за 189 млрд. долара. Това обаче все още е с 30% по-високо от миналогодишния показател.