Тазгодишният промоционален ден (Prime Day) беше особено успешен за гиганта в електронната търговия Amazon. Компанията на Джеф Безос реализира рекордни продажби за 4.2 млрд. долара, което е с 33% повече от миналата година, според оценките на анализатора на Wedbush Securities Майкъл Пахтър, цитирани от Bloomberg.

Онлайн търговецът на дребно няма практика да разкрива приходите от 36-часовото събитие, проведено в началото на седмицата. Оценката на Пахтър се базира на данните на Amazon, че е доставила повече от 100 млн. продукта, както и че малките и средните предприятия продадоха стоки на стойност над 1 млрд. долара за първите 24 часа на промоцията.

$1 милиард за 30 часа - Amazon отчете успешни продажби на Prime Day

$1 милиард от продажби за 30 часа - гигантът Amazon достигна нов рекорд

Коя е най-популярната покупка?

Компанията включи 4 нови държави, включително Австралия, в годишния си шопинг маратон, като всички отчитат по-големи приходи. Електронният търговец реализира по-силни продажби в своя Prime Day дори от тези по време на Черния петък.

Онлайн магазинът на Amazon съдържа собствени стоки, както и продукти от повече от 2 млн. независими търговци, които плащат на компанията комисионни и такси за съхранение, доставка и продажба на платформата й.

Джеф Безос е толкова богат, че може да изкупи голяма част от фондовите борси в света

Джеф Безос е толкова богат, че може да изкупи голяма част от фондовите борси в света

Анализатори съветват милиардера да диверсифицира богатството си

Трудно начало

Оценката на Пахтър надвишава предварителната прогноза за общи продажби от 3.4 млрд. долара на Coresight Research. Но дори и тя е с 1 млрд. долара (40%) по-висока от оценката за продаденото през миналата година.

Промоционалният ден стартира трудно за Amazon, тъй като имаше технически прекъснявани в работата на платформата й. Клиентите не успяваха да поръчат или платят желаните продукти, като вместо това сайтът им изпращаше снимки на кучета, придружени с леко глупавото извинение, че "нещо се е объркало от наша страна".

Клиентите веднага се оплакаха в социалните медии с хаштага #PrimeDayFail, а някои от тях се отказаха от планираните покупки. Сайтът за отстъпки Lovethesales.com оценява, че проблемите със сайта струват на Amazon повече от 99 млн. долара в продажби.

"Не всичко вървеше като разходка в парка, имахме труден старт", обявиха от компанията на следващия ден, но без да разкриват причината за проблемите.

Проблемите могат да се дължат и на претоварване на сървърите, поддържащи сайта на компанията на Джеф Безос, който привлича клиенти от цял свят. "Шокирана съм, че проблемът ги хвана неподготвени в един от най-важните им дни в годината", заяви пред AP анализаторът Сучарита Малпуру-Кодали от Forrester Research.

Проблемите се проявиха само в ранните часове на промоционалния ден, след което продажбите бързо се възстановиха.

Как Amazon спечели за 3 месеца толкова, колкото за последните 14 години?

Как Amazon спечели за 3 месеца толкова, колкото за последните 14 години?

Големият успех на онлайн гиганта

Големи печалби за обикновените търговци

Най-бързо растящите категории бяха продуктите за домашни любимци, спортни стоки, хранителни стоки и продукти за красота, което показва, че събитието не се ограничава до промоционални сделки за телевизори и електроника, според Feedviser, който продава софтуер за ценообразуване на продукти, използван от търговците на Amazon.

Независимите търговци на Amazon също имаха добър ден. Техните продажби нараснаха с 28% през първите 30 часа на промоционалния ден в сравнение с миналогодишното събитие, което продължи точно 30 часа, според Skubana, софтуерна компания за електронна търговия, обобщаваща данните от стотици търговци, които продават продуктите си на платформите на Amazon.

Amazon отчете 43% ръст на приходите си, а Безос става още по-богат

Amazon отчете 43% ръст на приходите си, а Безос става още по-богат

Продажбите на компанията стигат 51 милиарда долара

Увеличаването на продажбите помогна да се компенсират всички допълнителни пари, които търговците платиха за реклама или за да бъдат включени във флаш продажбите на сайта, отбелязва Чад Рубин, съосновател на Skubana. Компанията на Джеф Безос продава реклама на търговците и събира такси, за да ги включи в своите "светкавични сделки", които са изложени на видно място по време на събитието.

"Нарастващият прилив вдига всички кораби. Увеличаването на трафика е от полза за нашите клиенти, особено тези, които усетиха увеличение на приходите си от продукти с най-високо качество, без да плащат допълнително за светкавични сделки или да отделят повече долари за рекламата на Amazon", обясни Рубин.