Един от първите нови проекти на Volkswagen, носещи индекса R, може да бъде дизеловият Golf GTD. Според скорошна информация, немците обмислят сериозно възможността да обогатят R гамата си, което се потвърждава и от нови слухове, пише autoclub.bg.

Детайлите не са много на този етап, но се смята, че новият 2.0-литров битурбо дизелов мотор на Volkswagen може да бъде подходящо предложение за компактният Golf.

Единствената пречка пред подобна идея би било високото тегло на новия агрегат.
2.0 biTDI разполага с 240 к.с. и 500 Нм, които при актуалния Passat се изпращат до четирите колела посредством 4Motion система и автоматична трансмисия. При модела ускорението от покой до 100 км/ч отнема 6.1 секунди, което означава, че Golf GTD R може спокойно да прави същото за около 5.5 секунди.

Volkswagen възнамерява да разработи и други автомобили с лого R и спортни амбиции. Желанието е породено от успеха на Golf R.

Според Motorin, става дума за R версии на Polo и Passat. В близкото минало и двата модела разполагаха с подобни варианти - Polo R WRC Street със 217 к.с. и тираж от 2500 бройки и сравнително популярния Passat R36.

Не е изключено скоро да видим и първото супер спортно комби на марката, което да се базира на Golf. Golf R Variant вече бе заснет по време на тестове на Нюрбургринг, като се смята, че той ще разполага с двойно предаване и автоматична трансмисия.

Ново Volvo V40 идва през 2016 г., XC40 - две години по-късно

Говорители от Volvo обявиха някои подробности около следващите поколения на моделите V40 и XC40. Според информацита, стандартният автомобил ще излезе през 2016 година, а по-офроуд пригодната - две години по-късно.

CarAdvice разкрива, че и двете коли ще се базират на нова платформа CMA, която ще бъде разработена заедно с Geely.

Британците казват, че архитектурата е доста гъвкава и може да се използва за доста различни по големина автомобили, включително и наследник на C30. Детайлите около различните версии и двигатели за V40 и XC40 са оскъдни, но се съобщава, че и двете ще получат хибридни варианти.