Мултимилиардни инвестиции в електрическите автомобили и транспортните услуги, а не разпродажба на активи - въпреки очакванията на анализатори и банкери. Това е рецептата, която във Volkswagen се надяват, че ще донесе светло бъдеще на концерна, разказва Reuters след интервю с Томас Седран, който оглавява звеното за стратегия за развитие.

Скандалът "Дизелгейт" вече струва на Volkswagen над 25 милиарда долара и това създаде очаквания, че най-големият автомобилен производител в Европа ще започне да разпродава активи, за да покрие разходите.

Седран и компанията не смятат така: концернът няма да бърза с продажбите, които така или иначе срещат съпротива от синдикатите, а и финансовите отчети са повече от задоволителни.

"Много по-важно в момента е да дискутираме новите бизнес възможности пред компанията", каза той.

Вече стана ясно, че Volkswagen е поискал банки да направят анализ за продажбата на Ducati и производителят на скоростни кутии Renk, както Money.bg писа. Не липсват и оферти, като по информация на Reuters те са между 1.3 и 1.5 милиарда евро и включват предложението от Benetton. Но потенциалните сделки нямат подкрепата на мнозинството в надзорния съвет на концерна, в който половината места са заети от синдикати.

Продажбата все още е на дневен ред, тъй като "парите, които трябва да платим за скандала с вредните емисии трябва да дойдат от някъде", но възможностите са "много повече, отколкото се говори в публичното пространство".