Течният шоколад Nutella отдавна се гордее с мястото си на рафтовете в супермаркетите, но е изправен пред предстояща атака от италиански съперник, който обикновено се намира в секцията за тестени изделия.

Италианската компания Barilla, известна в международен мащаб със своите спагети и макарони, опаковани в сини кутии, се готви да пусне течен шоколад на пазара през следващата година. Това е голямо предизвикателство пред Nutella, която се превърна в глобален феномен през 80-те години на миналия век, съобщават източници на Reuters.

Създадена от семейната фирма Ferrero, Nutella е любим продукт на любителите на сладкото както в Италия, така и в чужбина, генерирайки годишни продажби от над 2 млрд. евро.

От семеен бизнес до световен гигант: Историята на Ferrero - създателят на Nutella

От семеен бизнес до световен гигант: Историята на Ferrero - създателят на Nutella

Италианската компания има производство и у нас чрез дъщерно дружество

Държейки дял от 54% от световния пазар на течен шоколад, Nutella е безспорен лидер и не е изправена пред сериозна конкуренция като марка, предлагана на масовия пазар.

Cokokrem на турския Yildiz Holding е вторият най-популярен течен шоколад с дял от едва 2%, според проучване на пазара на Euromonitor International.

Новият течен шоколад на Barilla - Crema Pan di Stelle иска да се възползва от слабото място на Nutella: използването на палмово масло.

Производителят на Nutella „отвръща на удара” за рисковете от палмовото масло

Производителят на Nutella „отвръща на удара” за рисковете от палмовото масло

И защити водещия си продукт

Именно тази съставка провокира остра реакция от потребителите поради опасения за здравето и околната среда. Ferrero стартира рекламна кампания през 2016 г., за да защити използването на палмово масло, твърдейки, че е безопасно, когато се пречиства при контролирани температури и увери, че компанията купува само масло от устойчиви палмови насаждения.

Barilla реши да отправи предизвикателство към Nutella, след като усети, че Ferrero започва да се намесва в по-малко известния бисквитен бизнес на производителя на тестени изделия.

Шоколадовият гигант се готви да пусне бисквита пълна с Nutella през следващата година, което се приема като директно предизвикателство пред марката бисквити на Barilla - Baiocchi.

Pan di Stelle ще е новият конкурент на Nutella

Източник: ilfattoalimentare.it

Pan di Stelle ще е новият конкурент на Nutella

За да се изправи срещу Nutella, Barilla подготвя рецепта, съдържаща слънчогледово олио, 10% по-малко захар, лешници, произведени само в Италия и какао от устойчиви ферми, твърдят източниците на Reuters.

Хрупкав вкус

Barilla, която също е семейна компания, представи своя течен шоколад на големите вериги супермаркети и може да го пусне в Италия още през януари. Все пак тя е изправена пред трудно предизвикателство.

Експерт в индустрията заяви, че може да струва няколко милиона евро само за да си осигури място на същите щандове на супермаркетите като Nutella, която заема първокласна позиция на височината на очите.

Nestle продава американския си сладкарски бизнес за $2,8 милиарда

Производителят на Nutella и Tic Tac купува американския бизнес на Nestle

Купувач е италианската компания Ferrero

"Crema Pan di Stelle ще увеличи конкуренцията за Nutella в Италия благодарение на значителната информираност за марката, която има сред местните клиенти, но Barilla ще се затрудни да изпълни предизвикателството в чужбина", заяви Марко Ечели, директор на италианското звено на консултантска фирма AlixPartners.

Името Crema Pan di Stelle е взето от една от успешните бисквити на Barilla, Pan di Stelle или "хлябът на звездите", която се продава главно в Италия. "(Продуктът) ще съдържа раздробени бисквити Pan di Stelle, които да направят вкуса му хрупкав", казва източникът на Reuters.