Много летища в Европа могат да се сблъскат с финансова разруха през следващите месеци, ако пътническият трафик не се възстанови до края на годината, предупредиха в сряда от ACI Europe.

Международният съвет на летищата в Европа (ACI Europe) изчислява, че 193 от 740-те летища в региона трудно ще останат платежоспособни без държавна подкрепа. Повечето от по-малките регионални летища са изложени на риск, но те осигуряват 277 000 работни места, казаха от организацията.

"Публикуваните данни създават изключително мрачна картина... Осем месеца след началото на кризата всички летища в Европа харчат пари, за да продължат да работят, а приходите не са дори близо до покриване на разходите по дейността, да не говорим за капиталови разходи ", отбелязваа Оливие Янковец, главен изпълнителен директор на ACI Europe, цитиран в доклада на асоциацията.

Авиокомпаниите и летищата са сред компаниите, най-силно засегнати от кризата с COVID-19, и двете индустрии призовават за международно споразумение за тестване на коронавирус, което да премахне необходимостта пътниците да спазват режим на карантиниране. Това, че в продължение на седмици след пристигането си на местоназначението те са блокирани е факторът, който кара много хора да отказват да пътуват, отбелязва Bloomberg.

"Въвеждането на карантини от правителствата вместо тестване доближава европейските летища до колапс всеки ден," каза Янковец.

Според ACI Europe пътникопотокът на европейските летища през септември е намалял със 73% в сравнение със същия месец на миналата година, а от януари европейските летища са загубили 1,29 милиарда пътници.

Летище Падерборн в Германия, най-голямата икономика в Европа, вече обяви неплатежоспособност на фона на 85% спад в пътникопотока през септември.