Volkswagen планира да добави субкомпактен кросоувър на цена около €18 000 към гамата си от изцяло електрически модела, пише Bloomberg, цитирайки свои източници.

Сравнително достъпният модел може да бъде произвеждан в завода на марката в Емден, Германия. Окончателният план все още няма одобрението на надзорния съвет.

Ако той получи зелена светлина, продажбите ще започнат по някое време след 2020 г., а компанията очаква по 200 000 доставки всяка година. Това ще постави модела наравно с по-скъпия Tesla Model 3.

Седан от среден клас и комби под името I.D. Aero може да допълнят гамата и да допринесат още 100 000 автомобила в завода. Засега той разчиташе на седана Passat, но производството му може да се измести на Изток в Чехия към 2022 г.

VW отказва официален коментар.

Промяната в производството, която вътрешно носи кодовото име "Проект Поларис", е част от мащабна реорганизация, която цели да оптимизира производството на модели сред 12-те бранда под шапката на германския концерн.

Най-големият автомобилен производител в света търси и начин да освободи средства за навлизането в ерата на електромобилите.

Първият изцяло електрически модел от гамата I.D. ще бъде Neo. Той също ще бъде произвеждан в Германия, а продажбите ще започнат през 2020 г. С по-малка сложност на изработка и по-малко варианти за модела, VW може да успява да го произвежда за половината от времето, нужно за производството на Golf. Засега от компанията не посочват точната му цена, но вече са казвали, че тя ще е горе-долу колкото настоящата на дизелов модел на популярния хечбек, или около €23 000.

Както стана ясно наскоро, VW може да даде лиценз за платформата си MEB на Ford, за да намали разходите си.

В плановете на VW са и нов завод на Изток. Тази седмица германското издание Handelsblatt съобщи, че състезанието е между България и Турция, а Bloomberg твърди, че в надпреварата са нашата родина и Унгария. Изграждането на фабрика в тази част на Европа ще позволи на VW да премести част от производството на около 350 000 коли, които в момента излизат от завода на Skoda в Квасини, в който вече ще се произвежда Passat. В същото време компанията ще може да се възползва от по-ниските цени на труда.

Бордът на VW ще се срещне на 16 ноември, за да обсъди и гласува плана.

България и Турция в надпревара за нов завод на Škoda

България и Турция в надпревара за нов завод на Škoda

Чешката марка ще строи нови фабрики, за да удовлетвори нарастващото търсене