Безплатната, отворена система за изработка и управление на уебсайтове WordPress е категоричен лидер при този тип платформи на българския пазар с 81,54% от всички  "системите за управление на съдържанието" - CMS (Content Management System) активни инсталации към 1 март 2022 година. В челната тройка по този показател са други две безплатни системи - Joomla и OpenCart. Любопитно е също, че 22,35% oт всички WordPress сайтове имат инсталирано и безплатното разширение за онлайн магазини WooCommerce. Това става ясно от проучване сред клиентите на българска хостинг компания СуперХостинг.БГ за разпространението на CMS по типове, инсталирани на споделен хостинг или на управлявани виртуални сървъри (т.нар. Managed VPS) към 1 март тази година.

Huawei обяви скорошно откриване на собствен електронен магазин за България

Huawei обяви скорошно откриване на собствен електронен магазин за България

Huaweistore.bg ще заработи в края на октомври

Пълният списък на най-използваните системи включва WordPress с 81,54%, Joomla с 8,21%, OpenCart (6,42%), PrestaShop (1,05%), образователната платформа Moodle (0,64%), osCommerce (0,23%), Magento (0,35%), както и JoomlaVirtuemart (0,06 процента). Делът на другите по-малки CMS системи е общо 1,49 процента. За една година (спрямо 1 март 2021 г.) най-голям ръст се отчита при инсталациите на WordPress - 21%, а следващите платформи по този показател са OpenCart (13,93%), както и Moodle с близо 12% ръст.

Копаенето на bitcoin създава толкова електронни отпадъци, колкото изхвърля Нидерландия годишно

Копаенето на bitcoin създава толкова електронни отпадъци, колкото изхвърля Нидерландия годишно

Това показва изследване

От хостинг компанията споделят и класация на CMS системите специално създадени за онлайн магазини. Към 1 март 2022 г. те се подреждат в топ 3 както следва: WooCommerce (за WordPress) - 67,43%, OpenCart - 23,76%, PrestaShop - 3,89 процента. Всички останали системи за онлайн магазини са с дял общо около 5 процента. Интересно е, че платформата Magento (с дял 1.30%) е предпочитана от по-големите онлайн магазини, които избират предимно управляеми виртуални сървъри (Managed VPS) решения. От края на 2021 г. платформата предлага супер бързо търсене, което допринася за по-доброто потребителско изживяване и се поддържа от Managed VPS.