Голяма промяна ще посрещне пристигащите на Летище София в края на месец юни - Yellow Taxi беше избрана за обслужваща компания на аерогарата.

Контекст: В продължение на 16 години "ОК Супертранс" обслужваше Летище София. Това означава, че колите ѝ имат достъп до специално обозначена с жълта пътека стоянка до Терминал 2.

Изборът на компанията през 2007 г. не мина без скандали, като водачи от други таксиметрови компании даже излязоха на протест в района на аерогарата с мотива, че решението ограничава свободите им.

Над 150 милиона са предвидените инвестиции в летище София до края на 2025 година

150 милиона лева за ремонт: Летище София трябва да бъде преобразено до две години - ето как

Какво предстои?

Междувременно, България се появи на световната туристическа карта, а нискотарифните полети направиха София популярна уикенд дестинация. Пандемията след това удари и по авиокомпаниите, но и по таксиметровия бранш, като намалялата заетост и противоепидемичните мерки отказаха много водачи.

Летище София бележи ръст на пътниците спрямо миналата година, но още не може да навакса 2019-а

Летище София бележи ръст на пътниците спрямо миналата година, но още не може да навакса 2019-а

Резултатите при чартърните и вътрешните полети определено са по-ниски

В момента пътуванията се връщат към нивата от преди COVID-19 и това прави обслужването на летището много атрактивно. Концесионерът SOF Connect направи заявки за промени във всички направления, като явно сред тях е и наземният транспорт.

Детайли: Летище София е провело тръжна процедура "с участието на най-големите таксиметрови фирми в София", става ясно от официалното съобщение. Договорът с Yellow е за 5 години, но в зависимост от представянето на компанията може да се удължи с още 3.

Летище София с важна стъпка към прехвърлянето на целия трафик към Терминал 2

Летище София с важна стъпка към прехвърлянето на целия трафик към Терминал 2

Нова система за обработка на багажа ще се внедрява на аерогарата

От 1 януари 2025 г. поне 5% от месечните таксиметрови пътувания от летището трябва да се извършват с електромобили, а година след това процентът да е скочил двойно. За целта SOF Connect "се ангажира да предоставя допълнителни финансови стимули за такси компанията".

Какво да очакват потребителите:

  • Максимално време на изчакване до 5 минути 24 часа в денонощието и 7 дни в седмицата съобразно полетното разписание;
  • Постоянно присъствие на екип, който следи за качеството на услугата и помага при товарене и разтоварване на багажа;
  • Автопарк с до 7-годишен експлоатационен срок и най-малко Евро 5, както и 10% дял на колите, произведени през изминалата година;
  • Седалки за бебета и деца в такситата;
  • ПОС терминали;
  • Възможност за предварителна проверка на стойността на услугата и безкасово плащане чрез мобилното приложение на компанията.

В прав текст: "Наземният транспорт от и до летището е съществена част от пътническото преживяване. Изборът на компания, която да предостави услуга в съответствие с най-високите стандарти при таксиметровия превоз, е стъпка за повишаване на пътническия комфорт и част от летищната трансформация с грижа към клиента", е цитиран да казва изпълнителният директор на Летище София Хесус Кабайеро.

Снимка 620029

Източник: Летище София

От друга страна: Обслужването на летище като софийското не е без предизвикателства. Мнозина през годините са попадали в ситуация при кацане на няколко самолета в рамките на кратко време след това да се окаже трудно намирането на свободно такси от обслужващата компания. Това ще е сериозно изпитание за организацията в Yellow.

Таксиметровите шофьорите бъркат още по-дълбоко в джоба ни чрез ръката на държавата

Таксиметровите шофьорите бъркат още по-дълбоко в джоба ни чрез ръката на държавата

Необходимо е възстановяване на пазарните механизми и елиминиране на съществуващите регулации в сектора

Освен това, въпреки начертаването на пътеката до таксиметровата стоянка, летището продължава да има проблем с "копърките" - таксиметрови автомобили, возещи на силно завишени цени, които обикалят пред терминалите в търсене на по-слабо запознати пътници. Поне в началото вероятно ще има още по-масирани опити да се "дърпат" пристигащи пасажери, които не са разбрали за настъпилата промяна.