Много се изговори за опитите на Apple Inc. да продаде повече на тези 1,4 милиарда хора, които ползват iPhone или други продукти на компанията. Но за да продължи да расте, компанията трябва да тренира слабия си мускул: продажбите на милиардите, които не притежават техни устройства, пише Bloomberg.

Проблемът на Apple е, че трите ѝ най-големи пазара: на мобилните телефони, на компютри и на таблети стагнират. За да продължи да расте, компанията се опитва да продаде на потребителите си още устройства (например аксесоари като слушалките AirPods, часовника Apple Watch и други) или услуги като Apple Music.

Приходите от аксесоарите и услугите са близо 22 процента от общите през последното тримесечие. Това не е малко, но трябва да помним, че повечето от тях идват от хора, които вече притежават устройства на Apple.

Междувременно компанията не обръща внимание на милиардите, които не притежават нито едно устройство с отхапана ябълка. Около 85 процента от продадените телефони използват Android. Подобен дял от продадени компютри използват Windows.

И все пак повечето продукти и услуги на компанията, включително Health, iMessage, Apple News и Apple Watch работят наистина само с устройства на Apple. Други, като AirPods, HomePod и Apple Music работят и с други устройства, но далеч не толкова добре.

Consumer Intelligence Research Partners казват, че при проучванията си досега не са имали нито един случай, в който собственик на телефон с Android да притежава и AirPods. App Annie пък изчислява, че Apple Music е инсталирано на минимален процент от устройствата, които използват Android. Хората, които не използват хардуера на Apple, представляват огромен потенциален пазар за множество от продуктите на компанията, особено за дигиталните услуги. И тъй като растежът се забавя, компанията вече не може да си позволи да ги третира като втора класа.

Очаква се в понеделник Apple да представи услуги за видео и новини. Не е ясно дали компанията ще ги направи достъпни за тези, които не ползват устройствата на компанията. Ако не го направи, това създава (макар и висок) таван за потенциални потребители. А и е досадно за тези, които не могат да си позволят да ползват само устройства на компанията: представете си да не може да четете новини от услугата на служебния си компютър с Windows.

Всяка рационална компания иска да има възможно най-голямата публика за своите услуги. Apple, поне в ерата iPhone, нямаше нужда да се мъчи да прави продуктите си така, че да работят добре и с други устройства от различни марки. Това е проблем на Google, Facebook, Netflix. Трудно е да се откажеш от стария си навик.

И затова е важно да видим в каква посока ще поеме компанията в понеделник.