Търсенето на електромобили може все още да е слабо, но Nissan, Renault и Volkswagen са сигурни, че електрическият автомобил ще стане обичаен за масовия пазар съвсем скоро, пише hindustantimes.com

Тази седмица Nissan добави нов модел към серията си от електрически автомобили Leaf. Leaf Acenta+ Grade прибавя специални 43-сантиметрови алуминиеви джанти и зарядно устройство от 6.6kW, което означава, че колата може да бъде презаредена само за 4 часа. Тези практични характеристики идват едновременно с телематична система, камера за задно виждане и ограничител на скоростта.

Допълнителните удобства ще успеят да привлекат нови клиенти към електромобилния пазар. Броят на новите купувачи обаче няма да се увеличи особено, докато пробегът на Leaf от 200 км не се подобри. Това е проблем, с който началникът на Renault-Nissan Alliance Карлос Госн е напълно наясно.

Докато търсенето на електрически автомобили се повишава, тяхната цена ще пада. От Renault-Nissan са убедени, че в рамките на 5 до 10 години пробегът ще се разшири значително - три-четири пъти повече от настоящия.

Nissan обаче не е единствената компания, която е убедена, че скоро ще се радваме на по-добра и издръжлива батерия. Тази седмица в интервю за Bild директорът на Volkswagen Мартин Винтеркорн обясни, че в момента се работи по технологията на батерията като „квантов скок за електромобила".

Въпросната батерия се разработва в Силициевата долина в САЩ и може да се превърне в ключа към създаването на практичен и достъпен електрически автомобил за масовия пазар. Винтеркорн разкрил, че батерията била по-евтина, по-малка и по-мощна, което означава, че се очаква електрически Volkswagen, който може да пропътува 300 км на ток.

Няма съмнение в това дали електрическите автомобили са по-чисти в сравнение с колегите им, захранвани с газ по отношение на емисиите от ауспуха. Ново проучване от National Bureau of Economics обаче прави предположение, че в зависимост от начина, по който се генерира токът, който зарежда батерията, електромобилите могат да породят повече замърсяване, отколкото двигател с вътрешно горене.