Доставчикът на услуги за видео и конферентни разговори Zoom планира да засили криптирането на видео връзките, които се хостват от клиентите на компанията, които плащат за абонаменти. Такива са например институции като училища, фирми и други, като засилването на сигурността няма да важи за клиентите, използващи безплатни потребителски акаунти, пише Reuters, позовавайки се на официална информация.

Компанията, чийто бизнес "избухна" около пандемията на коронавируса, коментира този четвъртък възможността по време на разговор с групи за граждански свободи и такива за борба с насилието над децата.

По думите на говорител на Zoom компанията обсъжда комбинация от технологични, бизнес и фактори за безопасност, които да влязат в плана.

Zoom привлече милиони безплатни потребители, но и милиони започнаха да плащат на фона на пандемията. Отчасти този бум се дължи на самата услуга - потребителите могат да присъединят към среща дори и да нямат регистрация - нещо, което сега се случва 300 милиона пъти на ден.

Заради кризата: Zoom вече е по-скъп от най-големите авиокомпании в САЩ… взети заедно

Заради кризата: Zoom вече е по-скъп от най-големите авиокомпании в САЩ… взети заедно

Дневният брой участници във видеоконференции е нараснал 30 пъти за по-малко от половин година

Това обаче позволи на много недоброжелатели да се "промъкват" в срещи, без да бъдат поканени. Експертите по безопасност и органите на реда предупреждават, че се наблюдава засилване на тези тенденции.

В същото време Zoom се опитва да подобри сигурността си, за да засили доверието на потребителите и безопасността на връзките. А пълното криптиране за всяка среща би направило невъзможно влизането на трети лица в частни разговори.

Zoom също така се занимава с регулатори като Федералната комисия по търговия на САЩ, която разглежда предишните си твърдения за криптиране, които бяха критикувани като преувеличени. След като Министерството на правосъдието и някои членове на Конгреса осъдиха силното криптиране, Zoom може да привлече ново и нежелано внимание чрез голямото си разширяване в тази област например като Facebook, заявяват междувременно експерти в областта на поверителността.

Бумът на Zoom: Платформата, която "превърна" $850 000 000 инвестиция в $3 000 000 000 за година

Бумът на Zoom: Платформата, която "превърна" $850 000 000 инвестиция в $3 000 000 000 за година

Умното вложение на най-заможният човек в Хонконг