Австралиецът Скот Фаркуар е на път да влезне в Австралийската академия за отбранителни сили, след като завършва гимназия. Писмото, което му осигурява място в престижното учебно заведение, обаче, се загубва по пощата.

Когато пристига в дома на Фаркуар, два месеца по-късно от очаквания срок, той вече се е записал в университет, пише BBC.

Закъснялото писмо позволява на Скот и бизнес партньора му Майк Брукс да поставят началото на успешен технологичен бизнес.

"Ако писмото от академията бе подранило съвсем малко, историята щеше да е по-различна", признава 39-годишният Скот.

Въоръжени само с кредитна карта, партньорите основават софтуерната компания Atlassian през 2002 година.

Сега компанията се оценява на $25 милиарда, а състоянието на двамата бизнесмени - $7 милиарда за всеки.

Израснал в работното предградие на Сидни, Скот винаги и имал интерес към компютрите.

"Спомням си как плаках цяла нощ без да спя, защото моят приятел имаше компютър, а аз не", разказва Фаркуар.

Родителите му купуват компютър втора ръка и той прекарва година в опити да го накара да проработи. Програмирането започва малко по-късно.

Скот среща Майк докато двамата следват в University of New South Wales в Сидни. Там те учат бизнес и компютри. След завършването си искат да работят за себе си.

Целите на младежите са били прости - да не носят костюми и да печелят повече от 48 500 австралийски долара или $35 000 на година. Това се равнява на заплатата, която е била предлагана на техните състуденти от големи банки и счетоводни фирми.

"По това време живеех в общежитие от университета и всеки ден ядеех раменска юфка. Така че нямах какво да губя", допълва Скот.

Първоначалната им идея за техническа поддръжка преминава в разработването на бизнес софтуер. Първите поръчки идват основно от техни познати. Тогава през 2003 г. Atlassian получава поръчка от American Airlines. Този факс все още се пази в централата в Сидни пред офиса на Скот.

Фаркуар го описва като край на търсенето на клиенти от "врата на врата" и повратния момент, в който те сами започват да търсят услугите на Atlassian.

"От този момент си знаехме, че ще успеем", признава Скот.

Днес Coca-Cola, Twitter и Visa са сред хилядите фирми, които използват техния продукт.

С разрастването си бизнесът им е спечелил $60 милиона външни инвестиции през 2010 година и излиза на фондовата борса Nasdaq в Ню Йорк. Компанията е кръстена на титана Атлас от гръцката митология.

Тази история на успеха изглежда относително безупречна, но Скот е категоричен, че пътуването не винаги е било гладко.

"Това отне 17 години и половина", допълва той, като подчертава, че успехът не идва бързо.

Според технологичния анализатор Рей Ванг от Constellation Research, близките приятелства на Скот и Майк са ключови за успеха на Atlassian.

Освен че управляват компания от 3000 служители те са и съседи в двата най-скъпи австралийски имота.