Клюките и злословенето по колеги може да развали обстановката в офиса. За потвърждение е достатъчно да попитаме Рекс Тилърсън, държавен секретар на САЩ, който през лятото нарекъл президента Доналд Тръмп "дебил". Мнението си той изразил по време на среща с членове на Националния съвет по сигурността на Белия дом. И то стигна до медиите - а оттам и до самия Тръмп.

Какво да правите, ако попаднете в такава ситуация? Със сигурност най-лошият вариант е да отричате, смята Джоди Гликман, CEO на компанията Great on the Job. "Ако ви хванат, отричането няма да ви помогне, а опитът да се защитите също няма да свърши работа", смята тя. "Истината е в такава ситуация нямате оправдание, защото ако не сте съгласни или доволни от някого, трябва да му го кажете в очите преди да коментирате с когото и да е друг", допълва Гликман.

Единственият ви ход е да признаете, че коментарът ви е истина и че е, меко казано, неподходящ. И да се заречете, че ще се въздържате от подобно поведение за напред. Важно е и да спазите обещанието си.

Обяснете какво ви е накарало да говорите така - дали е моментна липса на преценка или е заради напрегната ситуация.

И тези съвети важат независимо от позицията ви във фирмата, добавя тя. "Не е по-малко лошо да сте шеф и да говорите за подчинените си по подобен начин", заключва Гликман.