Една народна мъдрост гласи "не съди по книгата от корицата". Но когато става дума за профила в най-голямата професионална социална мрежа, "корицата" е най-важна за изграждането на авторитета.

Профилната снимка всъщност е визитната картичка на търсещия кариерно развитие и може да каже много неща, смята бившият служител в LinkedIn Кока Секстън, цитиран от Business Insider.

Експертът посочи някои от най-големите грешки, които може да се допуснат с профилната снимка, като обясни, че тези на пръв поглед дребни неща могат да орежат пътищата до работно място в добра компания.

Ето какво трябва да избягваме според бившия служител на LinkedIn:

Стари снимки

Всеки има стари снимки, на които страшно много се харесва. Време е обаче старите ленти да се запратят в архива на компютърните папки. Експертът съветва вместо няколкогодишно изображение да сложим за профилна снимка актуално фото, което говори по-добре за самите нас.

Снимки от купони

Всички обичаме да излизаме навън с приятели и да се забавляваме, но най-добре е фотосите от купони да не стават част от автобиографията в LinkedIn, а веселите снимки да остават само за приятелския кръг.

Замъглени снимки

Профилната снимка в LinkedIn все пак може да помогне за работата с потенциални клиенти или дори за намирането на ново поприще. Мрачни, замъглени или минати през фотошоп снимки, от които не се вижда добре лицето, със сигурност не са най-добрата стртегия.

Щури снимки

Снимката е отражение на професионализма и изгражда доверие у останалите. Щурите и шантави снимки от екстремни моменти например за по-подходящи за друг тип социални мрежи.

Намръщени снимки

Изражението на лицето е важно за профилната снимка що се отнася до професия и кариерно развитие. Ето защо намръщените физиономии не говорят добре за усещането, което се създава в отсрещната страна.

Снимки с животни

Освен ако не си ветеринарен лекар и работата ти не е свързана с животните, то снимките с домашни любимци в LinkedIn са напълно излишни. Понякога пухкавото животинче се изправя между теб и кариерата ти.