92-годишна възраст почина Леонард Лаудер - визионерът, който превърна семейния бизнес на своите родители в една от най-влиятелните козметични империи в света. Неговата смърт означава края на една епоха в индустрията за красота, пишат световните агенции.

Роден на 19 март 1933 г. в еврейско семейство в Ню Йорк, Лаудер още като дете се включва в работата на майка си Есте Лаудер. Придружава я при посещения в салони за красота и помага при опаковането на кутии с пудра и масла за почистване. Тази ранна експозиция към бизнеса полага основите на неговата бъдеща кариера.

След завършване на Колумбийския университет и тригодишна служба като лейтенант във военноморските сили на САЩ, Леонард официално се присъдеинява към Estée Lauder през 1958 г. на 25-годишна възраст. По това време компанията има само шепа служители и приходи под 1 милион долара.

Американският гигант Estée Lauder е на път да сключи най-голямата сделка в историята на модната индустрия

Американският гигант Estée Lauder е на път да сключи най-голямата сделка в историята на модната индустрия

Компанията може да придобие модната къща Tom Ford за 2,8 милиарда долара

Под ръководството на Леонард компанията се трансформира в глобална империя с портфолио, включващо марки като Clinique, La Mer, The Ordinary, MAC Cosmetics и Bobbi Brown Cosmetics. Той заема ключови позиции в компанията - президент от 1972 до 1995 г., главен изпълнителен директор от 1982 до 1999 г. и председател на борда от 1995 до 2009 г.

Едно от най-значимите му постижения е пускането на компанията на борсата в Ню Йорк през 1995 г. на цена от 26 долара за акция. Днес Estée Lauder Companies Inc. има пазарна капитализация от около 24,3 милиарда долара, а според Bloomberg Billionaire Index, личното състояние на Леонард достига 15,6 милиарда долара.

Снимка 720505

Източник: GettyImages

Лаудер е не само успешен бизнесмен, но и новатор в маркетинга. Той създава първата изследователска лаборатория на компанията и е движещата сила зад експанзията в Европа и Азия. Неговата философия е проста, но ефективна: "В началото никога не рекламирахме... давахме мостри. Давахме мостри, които бяха достатъчно големи. Ако дадеш на клиента мостра от продукт и му хареса, той се връща и го купува отново и отново - това изгражда бизнеса."

По време на икономическия спад след атентатите от 11 септември 2001 г., Лаудерсъздава концепцията за "индекса на червилото". Той забелязва, че покупката на козметика, особено червила, има обратна корелация с процесите в икономиката, тъй като жените заменят по-скъпите покупки с малки удоволствия. През есента на 2001 г. продажбите на червило в САЩ се увеличават с 11%.

Освен бизнесмен, Лаудер е и отдаден филантроп и колекционер на изкуство. През 2013 г. той дарява колекция от 78 образци на кубизма на музея "Метрополитън" в Ню Йорк - най-големият единичен филантропски дар в историята на музея. Той също така основава изследователски център за модерно изкуство.

Чистата печалба на Estee Lauder се срина над 15 пъти

Чистата печалба на Estee Lauder се срина над 15 пъти

Но, неочаквано за анализаторите, компанията избегна загубата

Леонард е активен защитник на изследванията за рак и е почетен председател в борда на директорите на фондацията за изследване на рака на гърдата. През 1998 г. той и брат му Роналд основават фондацията за откриване на лекарства срещу болестта на Алцхаймер.

Когато през 2020 г. е попитан какво би искал да се помни за него, Леонард отговаря: "Че слуша... и че е добър." Тази философия се отразява в неговия стил на работа - в рамките на 24 часа след среща с него, може да се очакват изключително лични и често ръкописни бележки от него.

Наследяват го втората му съпруга Джуди, синовете си Уилям и Гари, петима внуци и двама правнуци. Семейството Лаудер остава най-големият акционер в компанията, като трима негови членове влизат в борда на директорите.