Всички познаваме хора, които могат моментално да привлекат вниманието на всички, влизайки в стая.Това е чудесно за тези, които работят с много хора, в корпоративния сфера, работят в екип и т.н. Но как така някои хора притежават магнетичен чар, който кара колегите им да са привлечени от тях тях. Някога чудили ли сте се как го правят?
Не става въпрос само за добър външен вид или чудесно остроумие. Често самото поведение е това, което се харесва на другите. И най-добрата част? Тези начини на поведение могат да бъдат научени.
Ето осем начина на поведение, които ако се практикуват, могат да накарат колегите ви, а и хората като цяло, моментално да ви харесат. Нека ги видим:
1. Показвате интерес
Някога чудили ли сте се защо някои хора просто привличат други като магнит?
Безспорно едно ключово поведение е показването на истински интерес към другите. Звучи просто, но е изненадващо рядко. В свят, в който всеки е зает със собствения си живот, отделянето на време наистина да изслушате някой друг, да проявите интерес към неговите преживявания и чувства, може да има дълбоко въздействие.
"Твоето БЪДЕЩЕ" е обща платформа на Webcafe.bg и Money.bg за кариерно развитие, която свързва талантите с бизнеса.
Помислете как се чувствате, когато някой прояви искрено любопитство към деня ви, хобитата или мислите ви? Чувствате се ценен, нали? И когато се чувстваме ценени, ние естествено започваме да харесваме човека, който ни кара да се чувстваме така
Не забравяйте обаче, че искреността е ключова. Истинският интерес не може да бъде фалшифициран. Ако не сте наистина заинтересовани, това ще има обратен ефект, пише в блога на Global English Editing.
2. Позитивни сте
Положителната енергия е заразна и може моментално да накара колегите да ви харесат. Така че, независимо дали споделяте шега, комплимент или просто усмивка, показването на позитивно отношение оказва незабавно влияние върху начина, по който хората ви възприемат.
3. Имате правилния език на тялото
Забелязвали ли сте някога как можете да разберете какво чувства някой, без той дори да каже дума? Това е силата на езика на тялото.
До 93% от комуникацията е невербална, според известния психолог Алберт Мехрабиан. Това означава, че нашите жестове, изражение на лицето и поза често говорят по-силно от нашите думи.
Използването на открит и приятелски език на тялото може да направи огромна разлика в начина, по който хората ни възприемат. Не стойте с кръстосани ръце, имайте зрителен контакт и се наведете, когато някой друг говори. Тези малки промени могат да ви направят да изглеждате по-достъпни и симпатични.
4. Споделяте шеги и избягвайте клюките
Хуморът и избягване на клюки е чудесно за изграждане на положителни взаимоотношения и поддържане на приятна атмосфера. Хуморът - когато е умерен, може да помогне на колегите да се чувстват спокойни и да направи средата по-приятелска. Това също е естествен начин за свързване чрез споделен смях, разсейване на напрежението по време на стресови моменти.
Избягването на клюки, от друга страна, насърчава доверието и гарантира, че хората се чувстват в безопасност, споделяйки идеи или притеснения с вас. Показва зрялост, дискретност и уважение, които са качества, които колегите ценят.
5. Уважавате другите
Уважението е от сериозно значение на всяка положителна връзка. Да се отнасяте към другите с доброта, справедливост и достойнство е от значение, за да ги накарате да ви харесват.
Това означава да цените времето, мненията и чувствата на другите хора. Става въпрос за изслушване, когато говорят, да бъдете честни с тях и да спазвате ангажиментите си.
Когато хората се чувстват уважавани, те се чувстват ценени. И когато се чувстват ценени, е по-вероятно да ви харесат. Така че проявявайте уважение към всеки, когото срещнете - това е сигурен начин да оставите положително впечатление.
6. Подкрепяте другите, когато са заети или се се опитват да се справят с някаква задача
Предлагането на помощ на колегите, особено когато са заети или затруднени, демонстрира съпричастност и работа в екип. Малките действия - като поемане на няколко задачи, споделяне на ресурси или предоставяне на насоки за труден проект, могат да доведат до положително отношение към вас. Това показва, че ви е грижа за екипния успех, а не само за индивидуалните цели. Този поддържащ подход помага за намаляване на стреса, изграждане на доверие и укрепва връзките в екипа. Плюс това създава положителен цикъл, в който другите се чувстват вдъхновени да помогнат и да си сътрудничат в замяна.
7. Благодарите на другите за техния принос
Показването на признателност по време на работа чрез признаване на усилията на другите помага за повишаване на морала и насърчава култура на уважение и признание. Простата, конкретна благодарност - като например: "Благодаря, че останахте до късно, за да завършите този отчет" или "Оценявам вашите мнения за проекта", позволява на колегите да знаят, че техният принос е забелязан и оценен. Това създава положителна атмосфера. Редовното оценяване изгражда силни отношения на сътрудничество и може да превърне работното място в подкрепяща, екипно ориентирана среда.
8. Последователни сте
Преди всичко бъдете последователни. Последователността поражда доверие, а доверието е в основата на харесването. Ако сте постоянно мили, уважителни и искрени, хората ще забележат. И което е по-важно, те ще го оценят.
Така че независимо дали поддържате положителното си отношение, идвате навреме, че ще го направите, или винаги давате най-доброто от себе си - бъдете последователни. Не става дума за това да бъдеш перфектен, а по-скоро да покажеш на другите, че могат да разчитат на теб да бъдеш човекът, който си показал, че си.
Последователността може да не е най-бляскавата черта, но е една от най-въздействащите, когато става въпрос да накараш хората да те харесат.
"Твоето БЪДЕЩЕ" се реализира в партньорство с Cetin, Първа инвестиционна банка, Kaufland, Yettel, Bosch Digital.