Съдът на Европейския съюз потвърди решението на Службата за интелектуална собственост, според което adidas няма право да регистрира "трите ленти", подредени вертикално, като търговска марка.

Казусът е от 2016 година, когато белгийското предприятие Shoe Branding Europe BVBA подава искане за обявяване на недействителност на търговската марка, регистрирана по-рано от Службата през 2014 година. Според същата Служба adidas "не е придобила отличителен характер чрез използване в целия Европейски съюз".

"Въпросната марка не е марка с мотиви, която се състои от поредица от равномерно повтарящи се елементи, а обикновена фигуративна марка", казват от съдът.

Спорът на adidas с Shoe Branding е от десетилетие. Миналата година Европейският съюз обяви търговска марка, състояща се от две ленти, тъй като е твърде близо до тази на германската компания.

Самата компания заяви, че е разочарована от решението на съда, но заяви, че то засяга само едно определено използване на трите ленти - вертикалното, а не на всички.