Amazon дебютира със своята биометрична технология Amazon One, която ще позволи на клиентите да извършват безконтактни плащания с помощта на ръчно сканиране.

Технологията ще позволи на клиентите при регистрация да влязат в два магазина на Amazon Go в Сиатъл, използвайки технология за ръчно сканиране. Amazon планира по-широко разпространение в другите си търговски обекти и се надява да внесе технологията на локации в трети страни, пише Business Insider..

Въпреки че други компании като Fujitsu са пускали подобни биометрични технологии, Amazon е първият голям търговец на дребно, който създава и прилага технологията в магазините.

Компанията планира да използва биометричната технология, за да разшири възможностите си за плащания, продажба на дребно и събиране на данни.

Скорошно проучване на Mastercard установи, че повече от половината възрастни американци са се ориентирали към безконтактни плащания от началото на пандемията на коронавирус.Сега Amazon може да използва тази тенденция, за да привлече клиентите, които искат да използват безконтактни плащания в магазина.

Според компанията One може да подобри възможностите за събиране на данни на Amazon, тъй като може да получи по-голяма представа за покупките на клиенти и да използва тази информация за пускане на пазара на продукти на потребителите, което може да помогне за увеличаване на обема на продажбите на Amazon.

Много потребители обаче са предпазливи по отношение на биометричната технология, особено когато става въпрос за плащания, поради опасения относно неприкосновеността на личния живот и сигурността.

Освен това, имайки предвид колко е нова технологията за ръчно сканиране, може да има погрешни схващания за това как да се използва. Например, клиентите могат в крайна сметка да докоснат сензорите за ръчно сканиране, което може да породи опасения за зараза от коронавирус.

Търговците също може да не искат да добавят технология One в магазините, защото виждат Amazon като конкурент. Компанията казва, че иска да внедри своята технология One чрез различни фирми.