Carlsberg се приближава до целта си да продава бира в хартиени бутилки. Датската компания обяви вчера два нови прототипа за рециклиране на шишето от дървесни влакна и се надява това да допринесе за едно устойчиво производство, пише CNN Business.

Едната версия е облицована с рециклируема преграда от PET фолио, за да не прониква бирата в материала. Другата използва 100% био базирана преграда от PEF фолио. Те предстои да бъдат тествани.

За Carlsberg иновацията е начин да намали влиянието си върху околната среда и да представи на потребителите интересен нов вариант.

Бутилките от влакна са по-добри за природата от алуминия или стъклото, защото се добиват по устойчив начин, по който материалът има "много слабо влияние върху производствения процес", обяснява Мириам Шингълтън, вицепрезидент по разработките в компанията.

"Енергията и ефективността на технологията, която използваме намаляват въглеродните емисии в сравнение с други производствени процеси", споделя тя.

Снимка 447200

Източник: Carlsberg

От Carlsberg започват работа по новия тип опаковки още през 2015 г., но все още смятат, че има няколко години преди да излязат на пазара. Една от причините, които отнемат толкова време за разработването на ефективна хартиена бутилка, е защото компанията трябва да се увери, че новата опаковка не променя вкуса на газираната напитка и защото видовете материали, които търси, като полимера, който трябва да е на биологична основа не се предлагат в търговската мрежа.

За да се развива успешно процесът, Carlsberg си партнира с експерти по опаковане и други компании в проекта "Общност на хартиените бутилки" в сътрудничество с Pabocco, водещ производител на хартиени опаковки. Те заявиха, че обединяват усилия с Absolut, Coca-Cola и L'Oréal. Добавят също, че може и други партньори да помогнат за увеличаване на търсенето на основните материали, от които се нуждаят.

Усилията на компанията в посока намаляване на отпадъците не са нови. През 2018 г. датската пивоварна лансира редица подобрения, сред които по-екологично мастило за етикети и иновативното "Snap Pack" решение, при което кеновете в мултипак опаковките се лепят, вместо да се опаковат в пластмасово фолио.

Carlsberg не е единствената компания, която проявява креативност в тази посока.

Unilever е изпробвала шампоани, наподобяващи сапунени барчета, четки за зъби от бамбук, картонени дезодорантни стикове и опаковки за многократна употреба, за да постигнат целите си за устойчивост. От друга страна, PepsiCo и Coca-Cola имат общи планове да започнат да продават вода в алуминиеви кутии, за да намалят използването на пластмасови опаковки. Adidas пък направи изцяло рециклируеми маратонки.

Продажбите на бира в България падат с 5%

Продажбите на бира в България падат с 5%

480 милиона лева е оборотът в сектора през 2018 година