Китай е един от ключовите пазари за производителите на смартфони в света. Това е и причина за големия апетит на компаниите към него и нарастващата конкуренция между тях.

За лидерство в азиатската страна се борят и най-големите в сферата – Apple и Samsung. През последните месеци обаче те срещат все по-силна конкуренция в лицето на местните производители.

Продажбите на американската корпорация в Китай се свиха с цели 33% през второто тримесечие в сравнение със същия период на миналата година. Причина за лошите резултати е все по-големият интерес на китайците към местните марки, като Huawei, Oppo, Vivo и Xiaomi.

Заедно четирите компании държат над 56% от китайския пазар, изчисляват от анализаторската фирма IDC. Благодарение на успаха си от началото на годината те “избутаха” производителя на iPhone на пета позиция в страната. Така в момента американският бранд държи 8 на сто от пазара, пише CNN Money.

Експертите очакват съвсем скоро Apple и Samsung да бъдат изтикани в ъгъла от дебютанта във втората по големина икономика в света. Това е Gionee, която предлага смартфони на цени под 100 долара.

Местните корпорации предлагат свои премиум модели, неотстъпващи по дизайн на iPhone, но на далеч по-ниски цени. Заради това нарасналото им търсене не е учудващо.

От четирите големи конкурента на Apple най-голям на пазара в Китай е Huawei. В световен мащаб той вече се нарежда на трета позиция точно след дългогодишните лидери Apple и Samsung.

Oppo са вторият най-голям производител в страната и четвъртият на световния пазар. Той е пряк конкурент на Vivo, въпреки че и двете компании са създадени от гигантът в електрониката BBK Electronics.