Въпреки тежката ситуация, в която се намира в момента Boeing след двете катастрофи с модела й 737 Max, компанията е прекалено голяма, за да фалира. Това смятат анализатори от базираната в Хамбург инвестиционна банка Berenberg.

"737 Max е най-важната програма на Boeing, която генерира 33% от приходите на групата, над 50% от печалбата", посочва Андрю Голан, който е експерт от финансовата институция.

Според него и неговите колеги негативният ефект върху компанията от инцидентите ще бъде временен, а забраната за използване на модела в редица държави ще бъде премахната и през третото тримесечие на годината те ще започнат да се ползват отново.

От Berenberg смятат, че сега е времето за инвестиции в акции на Boeing, след като те се сринаха с 12% след катастрофата със самолета на Ethiopian Airlines на 10 март.

Тогава ценните книжа отчетоха най-големия си срив за последните осем години и в резултат на това пазарната капитализация на американския производител се сви с над 25 милиарда долара. В сряда тази седмица обаче акциите тръгнаха отново нагоре и добавиха 1,2% към стойността си.

Проблемите с Boeing 737 Max поставят под риск поръчки за $600 милиарда

Проблемите с Boeing 737 Max поставят под риск поръчки за $600 милиарда

Редица авиокомпании обявиха, че ще преразгледат договорите или че ще се насочат към Airbus